BlueLabs blir utvecklingspartner till Free2move

Pressmeddelande 2001-10-15 BlueLabs blir utvecklingspartner till Free2move BlueLabs och Free2Move har tecknat ett samarbetsavtal inom trådlös kommunikation via Bluetooth. Avtalet innebär att Bluelabs utvecklar kundapplikationer och anpassningar för de produkter som återfinns i Free2Moves produktportfölj. Free2Move utvecklar till exempel en serieport adapter som med hjälp av Bluetooth gör PC och andra elektroniska enheter trådlösa, samt en Bluetooth-baserad LAN Access Point. BlueLabs utvecklar tillämpningar inom Bluetooth och har en stor erfarenhet av utvecklingsuppdrag inom såväl telecom som produktutvecklande industri. - Per-Arne Wiberg, VD för Free2Move. Vi valde BlueLabs som samarbetspartner på grund av deras höga kompetens och erfarenhet från utveckling av högteknologiska system. - Genom samarbetet med Free2Move ser vi att utvecklingstiden kan förkortas i våra kunduppdrag genom att vi utnyttjar redan färdigutvecklad teknologi, säger Otto Lilja, affärsansvarig för Bluetooth på BlueLabs. Vi ser en stor potential inom utveckling av Bluetooth-baserade system och nu börjar vi se många intressanta Bluetooth produkter. Framförallt så kommer vi inom den närmaste framtiden att få se många nya Bluetooth-tillämpningar inom industri- sektorn, fortsätter Otto Lilja. Intresset för de produkter som Free2Move hittills utvecklat är stor och man återfinner produkterna i ett flertal kundapplikationer, vilka visas denna vecka på Tekniska Mässan i Stockholm. Mer information: Otto Lilja, Affärsansvarig Bluetooth BlueLabs. Tel: 0733-67 51 11 Per-Arne Wiberg, VD Free2 move. Tel: 070-22 03 382 BlueLabs är ett högteknologiskt företag med fokus på intelligent kommunikation. BlueLabs utvecklar tekniskt kreativa och avancerade lösningar inom affärsområdena Embedded, Mobility, System och Strategy, vilket stärker kundernas innovationskraft och möjligheter till vidare affärsutveckling. BlueLabs har ca 330 medarbetare på kontor i Boden, Göteborg, Linköping, Luleå, Malmö, Pajala och Stockholm och är en del av Frontec-koncernen. Free2Move erbjuder kostnadseffektiva trådlösa system med industrin som primär målgrupp. Free2Move är fokuserad på innovativa lösningar med Bluetooth och RFID. Företaget har ett antal produkter för OEM- integrering vilket ger kortare framtagningstid av slutprodukter. Produktportföljen består i dagsläget av Bluetoothprodukter med allt ifrån moduler till LAN accesspunkter och inbyggda system. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00180/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00180/bit0001.pdf