Bluelabs och Osix

BlueLabs och Osix i strategiskt samarbete BlueLabs och Osix har ingått ett strategiskt samarbete vilket omfattar integrerade lösningar för Revenue Assurance, Billing och Fraud Management, det vill säga verifiering av informationsflöden för debitering samt begränsning av bedrägeri- förluster. Samarbetet omfattar också ett system för lastgenerering och testning av produkter för 3G-nät. BlueLabs har 20 års erfarenhet av utveckling, testning och integrering av tekniskt avancerade lösningar för telekomindustrin och Osix är en ledande mjukvaruleverantör av system för Fraud, Customer Care, Billing och Quality of Service. Osix och BlueLabs har kompletterande erfarenheter inom utveckling och integration som möjliggör effektiv utveckling av tjänster och produkter åt operatörer och produktleverantörer inom telekomindustrin. - BlueLabs har lång erfarenhet av utveckling av tjänster och applikationer och Osix erbjuder marknadsledande produkter för CDR- generering och övervakning. Tillsammans kommer vi att kunna erbjuda kostnadseffektiva lösningar som bygger på standardprodukter, säger Martin Jonasson, affärsområdesansvarig inom BlueLabs. - Genom detta samarbete kan vi erbjuda marknaden kvalitetslösningar som är anpassade efter kundernas behov, säger Christer Holmberg, Business Development Director på Osix. Mer information: Martin Jonasson, affärsområdesansvarig BlueLabs, tel 08-470 20 32 Christer Holmberg, Business Development Director Osix, tel 08-50 600 681 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00240/wkr0002.pdf