Danisco väljer AMTrix

Danisco väljer AMTrix som koncernstandard för Elektronisk Handel. Frontec har tecknat avtal med den danska Danisco-koncernen för att integrera Sockerdivisionens SAP R/3 system och på sikt införa AMTrix som koncernstandard för Elektronisk Handel. - Vi sökte en partner som på kort tid och med god kvalitet kunde bygga en lösning för EDI mot vårt SAP-R/3 system, berättar Steen Pedersen som är projektledare på Danisco A/S. Under detta arbete har vi valt bland flera olika leverantörer och strategier, men fastnade för Frontecs AMTrix som genom sitt standardgränssnitt mot SAP R/3 gör införandet snabbt och enkelt. - Med den komplicerade struktur på IT-systemen som Danisco har krävs att man har en och samma punkt för allt underhåll av sin EDI-kommunikation, menar Anders Falk på Frontec i Malmö. Ordern är värd ca 2,0 Mkr initialt. Mer information: Steen Pedersen, Projektledare, Danisco, tel +45 32662000 eller Lennart Ljungh, Försäljningschef, Frontec Affärssystem, tel 08 470 20 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/18/19981218BIT00210/bit0002.pdf