Frontec och Telia utvidgar samarbetet

Frontec och Telia utvidgar samarbetet Frontec har under många år arbetat med Telia inom flera områden, bl a med Telia Telecoms kundsupportsystem för Internetabonnemang, inkluderande kontinuerlig vidareutveckling och support. Inom eBusiness har Frontec varit involverade i flera projekt för Telia E-commerce. För några veckor sedan tecknade man också ett avtal med det av Telia och Föreningssparbanken samägda Marakanda om resehanterings-systemet Tur&Retur®. Nu utvidgas samarbetet genom att Telia valt Frontec som ramavtalspartner. - Ramavtalet är resultatet av en utvärdering av ett drygt 30-tal tänkbara företag framför allt med kompetens inom projektledning, verksamhets- och systemutveckling, säger Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia för IT- avtal. Leverantörerna måste ligga i spetsen vad gäller telekom, finans, försäkring, logistik samt teknikområden som Mobil kommunikation, Internet/bredband, CRM, ERP, m m. Frontec är en intressant partner eftersom man har mångårig erfarenhet av kvalificerade eBusiness-lösningar och dessutom den spetskompetens inom Mobil kommunikation, som finns inom dotterbolaget BlueLabs. - Telia har denna gång valt leverantörer med en verifierad kompetens och lång erfarenhet, säger Jan Rehn, marknadschef Frontec, vilket ökar ramavtalets betydelse. Att även utländska konkurrenter deltog i upphandlingen visar också att Telia idag är en mycket marknadsorienterad köpare. Frontec strävar efter att teckna ramavtal med ett fåtal viktiga partners eftersom ramavtalet också innebär ett förpliktigande att ställa upp med resurser med hög kompetens. Inom dotterbolaget BlueLabs har vi t ex skapat en helt ny enhet med specialkompetens som de nya 3G-operatörerna börjat efterfråga och vi ser fram mot det fortsatta samarbetet, avslutar Jan Rehn. Mer information: Jan Rehn, marknadschef Frontec, tel 031 707 1179 eller Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia AB, Koncernsupport IT-avtal, tel: 08-713 80 15, 070-556 26 81 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00880/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00880/bit0002.pdf