Frontec tecknar ramavtal med CSN, PRV Bolag, RFV och SPV

Frontec tecknar ramavtal med CSN, PRV Bolag, RFV och SPV Frontec har tecknat ramavtal med CSN, PRV Bolag, RFV och SPV. Avtalet avser tjänster inom områdena verksamhetsutveckling och strategi, projektledning, systemutveckling och systemförvaltning, datordrift samt teknik. Detta är första gången de fyra myndigheterna går samman i en gemensam ramavtalsupphandling. Totalt omfattar upphandlingen ett värde av 300 miljoner kronor per år. Frontec har sedan flera år ett samarbete med CSN, RFV och SPV, bl a gällande tjänster inom integration och integrationsprodukter. Frontec har även levererat systemutvecklingstjänster. Nu breddas och fördjupas samarbetet genom att de fyra myndigheterna har valt Frontec som en av sina ramavtalsleverantörer. - Vi har stor erfarenhet och verksamhetskompetens gällande lösningar anpassade för statliga myndigheter och verk och ser mycket positivt på ett närmare samarbete med de fyra myndigheterna, säger Erik Grundberg, Affärsområdeschef inom Frontec eBusiness. Frontec har sedan tidigare ramavtal med bl a Luftfartsverket, Sjöfartsverket, SMHI och Kriminalvårdsstyrelsen. Mer information: Madelene Sandgren, Informationsdirektör, tel 08-733 7524 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00240/bit0001.pdf