Frontec vald till årets SAP Konsult Partner

Frontec vald till årets SAP Konsult Partner Under högtidliga former har Frontec mottagit priset som 1999 års SAP Konsult Partner. Titeln Årets SAP Partner är ett kvitto på ett mycket lyckat samarbetet, men framförallt på att SAPs kunder är nöjda med Frontec som sin partner. Av motiveringen framgår också att: "Frontec under året verkat aggressivt på en tuff marknad och utvecklat nya affärsområden som varit i linje med SAP Svenskas strategier. Frontec har dessutom ökat sitt Customer Satisfaction index från föregående år". - Vi har en förhoppning att denna utmärkelse ska tjäna som en sporre för våra partners och för oss själva till ett mer intensifierat samarbete som i slutänden gynnar kunden genom ett livslångt åtagande från båda sidor, säger Rikard Frenkel, Alliance Manager SAP Svenska AB. - När vi började hösten 1996 var vi fem konsulter, idag är vi drygt 70. Att samtidigt klara av en hög expansion organiskt och höja kundtillfredsställelsen är en tuff utmaning. Utnämningen visar att vi mer än väl uppfyller de kvalifikationer som SAP ställer på sin partner, säger Michael Bergquist, VD på Frontec Affärssystem. - Vår styrka är vår djupa och breda kompetens i SAPs lösningar och metodik och i våra kunders verksamhet. Ett av flera goda exempel är vårt projekt hos Duni, där vi satte rekord i kort SAP införande ( 14 veckor ). Ett annat är det mycket omfattande SAP projektet hos Volvo Aero. Där i princip alla delar av SAPs lösning införs. Det är sannolikt det för närvarande största pågående SAP projektet i Norden. Frontec investerar mycket i kompetensutveckling. I vårt eget Solution Center utbildar vi oss och testar och utvecklar nya lösningar, avslutar Michael Bergquist. - Vår SAP-kompetens är naturligtvis en enorm tillgång när vi genomför stora eBusinessprojekt, säger Jan Rehn marknadschef på Frontec. Inte minst internationellt har vi fått mycket uppmärksamhet, när vi med hjälp av vår produkt AMTrix har kunnat lösa komplexa integrationsproblem. Frontec är Nordens första Team SAP-partner och dessutom Logopartner till SAP. Mer information: Michael Bergquist, VD Frontec Affärssystem, Tel: 031-707 10 71, 0709- 7310 71 Om Frontec Frontec är ett konsultföretag med inriktning på eBusiness och Intelligent kommunikation noterat på Börsens O-lista. Affärsidén är att effektivisera och korta ledtiderna i kundernas affärsprocesser och projekt. Kunderna återfinns i första hand bland Nordens större företag och organisationer inom telekom, tillverkande industri, offentlig verksamhet, handel och transport. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/27/20000327BIT00820/bit0002.pdf