Telekomföretaget Alcatel väljer AMTrix för e-handel

Telekomföretaget Alcatel väljer AMTrix för e-handel Telekomföretaget Alcatels svenska kabeldivision har valt produkten AMTrix som meddelande-hanteringslösning för elektronisk kommunikation med kunder och leverantörer. AMTrix kommer även att användas för företagets elektroniska handel. Alcatel-koncernen är en av världens ledande leverantörer av nästa generations tele- och datanätverk för operatörer, företag och konsumenter. Alcatels svenska kabeldivision har valt den av Frontec utvecklade produkten AMTrix för sitt elektroniska affärsutbyte med kunder och leverantörer. AMTrix ska användas för att utbyta affärskritiska dokument mellan Alcatel och företagets affärspartners. - AMTrix möter våra behov vad gäller elektroniskt affärsutbyte med våra kunder och leverantörer, och gör det möjligt för oss att få en automatisk hantering av våra meddelandeflöden, båda nationellt och internationellt. Produktens förmåga att integrera mot Alcatels övriga infrastruktur, samt att den är plattformsoberoende bidrog också till att vårt val, säger Per Svenningsson, drift- och teknikchef på Alcatel i Sverige. - Att ett globalt och tekniskt avancerat företag som Alcatel väljer AMTrix för sitt elektroniska affärsutbyte ser vi som ett bevis för produktens kapacitet inom integrations- och e-handelsområdet. Fungerande elektronisk handel förutsätter att företagets affärsprocesser både inom och utanför företaget samverkar skarvlöst och oberoende av IT-system. Detta möjliggör Frontec genom våra koncept med paketerade tjänster för elektronisk handel kring AMTrix. Vi har erfarenhet av mer än tretusen lyckade integrationsprojekt, säger Peter Falk, försäljningsansvarig Frontec Konsulter Göteborg. Kontaktpersoner: Claes Nordén, Informationschef Per Svenningsson, Drift- och Teknikchef Alcatel Sverige Tel 0325-801 98 Alcatel Sverige Mobil: 070-52 801 98 Tel 0325 - 801 87 E-post:claes.norden@iko.alcatel.se Mobil: 070-52 801 87 E-post:per.svenningsson@iko.alcatel.se Peter Falk, Försäljninsansvarig, Frontec Konsulter Göteborg Tel 031- 707 11 31, mobil: 070-73 11 31 E-post:peter.falk@gbg.frontec.se Om Alcatel Alcatel bygger nästa generations tele- och datanätverk för operatörer, företag och konsumenter över hela världen. Inom området kraft- och telekabel erbjuder Alcatel produkter, system och lösningar infrastruktur, installation och industri. Med 118.000 anställda och en omsättning på 189 miljarder kronor (21.3 miljarder euro) är Alcatel verksamt i 130 länder. Om Frontec Frontec är ett konsultföretag inom IT, management, produkt- och programvaruutveckling noterat på Börsens O-lista. Affärsidén är att effektivisera och korta ledtiderna i kundernas affärsprocesser och projekt. I företaget ingår två divisioner: Frontec eBusiness (elektroniska affärer) och en teknikdivision (intelligent kommunikation). Kunderna återfinns i första hand bland Nordens större företag och organisationer inom telekom, tillverkande industri, offentlig verksamhet, handel och transport. I Frontec-gruppen ingår även Frontec Maintenance Systems (FMS) som utvecklar och säljer underhållssystem, och det delägda dotterbolaget Viewlocity, leverantör av programprodukten AMTrix för applikationsintegration (EAI). Frontec har ca 1400 anställda, huvudkontoret ligger i Stockholm. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00480/bit0002.pdf