Assisterar snabbväxande Mockfjärdshus under rekonstruktionsprocessen

FrontOffice Nordic AB: Turn-around av Mockfjärdshus AB

Mockfjärdshus erbjuder nyckelfärdiga lösningar för villor, fritidshus, parhus, kedjehus och radhus. Från en omsättning på cirka 30 miljoner kronor 2015 har bolaget för 2016 en prognostiserad omsättning på över 100 miljoner. Orderboken uppgår till över 70 miljoner kronor.

Under uppdraget kommer FrontOffice jobba nära den av tingsrätten utsedde rekonstruktören. Dennes uppdrag är att inneha ansvaret för att rekonstruktionen följer gällande lag och att alla borgenärer får en rättvis behandling, emedan FrontOffice lägger sitt fokus på bolagets kärnverksamhet. Detta innebär bland annat rådgivning runt ekonomistyrning, affärsutveckling och finansieringsfrågor.

“Mockfjärdhus är ett skolboksexempel på att även välskötta och i grunden välmående bolag kan behöva hjälp ibland. Att växa snabbt tär på likviditeten och ibland behöver man stanna upp och omgruppera sig. Fundamenta är mycket lovande i Mockfjärdshus och vår ambition är att bolaget skall snabbt kunna genomföra sin rekonstruktion och vara tillbaka på sin utstakade bana med stark tillväxt”, säger Johan Lund, VD i FrontOffice.

FrontOffice gör bedömningen att inga kunder eller anställda kommer att påverkas negativt av processen. Tvärtom så är det en trygghet för de kunder som har anlitat Mockfjärdhus att bolaget nu tar hjälp av professionella rådgivare för att säkra upp framtiden under en ordnad process.