Förändring av fördelning av aktiestock

Den 11 april kommunicerades att FrontOffice Nordic AB (publ) köper det samägda investmentbolaget från Peter Gyllenhammar AB (PGAB). Samtidigt meddelades att styrelsen i FrontOffice Nordic AB (publ) förvärvar de preferensaktierna som innehas av Peter Gyllenhammar AB. I samband med förvärvet informerade styrelsen att denna hade för avsikt att lämna in aktierna för omvandling till B-aktier.

Den 24 maj godkände årsstämman om att aktierna skulle omvandlas till B-aktier i Front FrontOffice Nordic AB (publ).

Efter omvandlingen fördelas aktiestocken i FrontOffice Nordic AB (publ) till 2 000 000 aktier av serie A, samt 13 290 996 av serie B, totalt 15 290 996 aktier. Varje aktie har ett kvotvärde om SEK 0,10. Varje aktie medför lika rätt till andel i Bolagets tillgångar och resultat.

Aktier av serie A, ISIN-kod SE0005337912, berättigar till 10 röster och aktier av serie B, ISIN-kod SE0005337920, berättigar till en röst på bolagsstämman.

Denna information är sådan information som FrontOffice Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 juni 2017.