Front Office Nordic ABs (publ) kommer att släppa sin delårsrapport den 28 augusti istället för den 21 augusti, så som tidigare meddelats.

FrontOffice väljer att släppa sin delårsrapport den 28 augusti, samma dag som Abelco Investmengroup AB (publ) släpper sin halvårsrapport.

Abelco kommunicerade den 9 augusti i ett pressmedelande att de valt att skjuta på rapporten då bolaget genomfört flertalet emissioner och flera affärer under det senaste halvåret samt introducerats på NGM under det senaste kvartalet.

”Då Abelco utgör vår första utdelningen till våra aktieägare tycker jag att det är extra viktigt att vi lämnar information till marknaden för båda bolagen samtidigt” säger Johan Lund, VD vid FrontOffice Nordic AB (publ).

FrontOffice Nordic AB är ledande inom företagsrekonstruktioner och erbjuder tjänster inom bland annat ekonomi, juridik och finansiering. Bolaget använder sig av en egenutvecklad teknisk plattform, KROSS, som identifierar bolag i ekonomisk kris i ett tidigt stadium. Att vidta åtgärder tidigt är av avgörande betydelse om en företagsrekonstruktion ska bli framgångsrik. FrontOffice har räddat över 200 bolag sedan start.