FrontOffice utökar sitt innehav i Quickbit eu AB (publ)

FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) har förvärvat 2 000 000 aktier i Quickbit eu AB (publ) (”Quickbit”) inför Quickbits planerade notering. FrontOffice förvärvade aktierna av befintliga aktieägare till kursen 2,40 SEK/aktie, vilket motsvarar en investering om 4,8 MSEK. Förvärvet betalas genom en riktad nyemission om 1 371 428 B-aktier till kursen 3,50 SEK.

Styrelsen i FrontOffice har, med stöd av bemyndigande från årsstämman den15 maj 2018, beslutat om en kvittningsemission med avvikelse från aktieägares företrädesrätt för att reglera köpeskillingen för förvärvet av aktier i Quickbit till en teckningskurs om 3,50 SEK.

De 1 371 428 nyemitterade B-aktierna innebär en utspädningseffekt motsvarande ca 3 % av röster och ca 4,9 % av kapital i FrontOffice. Nyemissionen medför en ökning av aktiekapitalet med ca 68 571 SEK. Antal utestående aktier i FrontOffice uppgår efter registrering till 2 000 000 A-aktier och 26 109 211 B-aktier (totalt 28 109 211 aktier) och aktiekapitalet kommer uppgå till ca 1 416 988 SEK.*

”FrontOffice satsar vidare inom Fintech. Quickbit är ett bolag med potential och att de dessutom står inför en snar börsnotering gör bolaget ännu mer intressant säger Johan Lund VD, FrontOffice Nordic AB (publ).

Om investeringen:

Antal aktier: 2 000 000

Köpeskilling: 4,8 MSEK (2,40 SEK/aktie), att regleras genom riktad nyemission av B-aktier i FrontOffice till kursen 3,50 SEK

FrontOffice totala innehav i Quickbit efter genomförd investering motsvarar 3 480 000 aktier (ca 6 % av kapital och röster) samt totalt 540 000 teckningsoptioner.

FrontOffice innehar innan nuvarande investering 1 480 000 aktier och 540 000 teckningsoptioner i Quickbit.

Om Quickbit eu AB (publ)

Quickbit erbjuder sina kunder en säker, snabb och enkel handelsplats för kryptovalutor. I en värld där utvecklingen av nya valutor såsom Bitcoin sker snabbt och blir en liten men viktig del av det dagliga livet för människor som handlar på internet, är Quickbit och dess plattform en naturlig marknadsplats.

Med en teknisk plattform baserad på senaste teknologi inom Blockchain och Artificiell Intelligens har Quickbit skapat en trygg tjänst för att stödja företag och privatpersoner i handel där de använder kryptovaluta. https://www.quickbit.eu/

*Utspädning och uppgift om aktiekapital och utestående aktier innefattar beslutade men ännu ej registrerade B-aktier.

Denna information är sådan information som FrontOffice Nordic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 4 juli 2018.