Nordens största digitala plattform för jakt, The Great Wild, blir publikt bolag!

The Great Wild, ett av FrontOffice Nordic ABs intressebolag, som med sin plattform matchar jägare med jaktmarker, har i dagarna blivit ett publikt bolag. I samband med ombildandet till ett publikt bolag har The Great Wild stängt en mindre finansieringsrunda riktad till ett fåtal investerare.  En ny namnkunnig styrelse har tillträtt bestående av Daniel Söderberg (EyeOnID), Pontus Frode (ChargeAmps) och Johan Lund (FrontOffice).

The Great Wild har med sin app intagit positionen som nordens största digitala plattform för jakt. Företaget siktar nu mot notering på NGM Nordic MTF.

The Great Wild lanserades hösten 2015 som en marknadsplats och digital plattform riktad till jaktintresserade och markägare. I ett land där skogsnäring och därmed viltvård betyder extremt mycket ligger The Great Wild helt rätt i tiden med sin produkt. Framgångarna har inte låtit vänta på sig utan vi kan idag berätta att The Great Wild uppnått en position som Nordens största digitala plattform för jaktintresserade.

Stora målsättningar uppsatta för 2017 – förändring är ett ledord

Det pågående verksamhetsåret innebär stora målsättningar för The Great Wild. Förutom den börsplan du kan läsa om nedan siktar bolaget mot att nå 100 000 medlemmar. Dessutom väntar en USA-lansering vilket öppnar dörren till en gigantisk marknad. USA är nämligen en av världens största marknader för jakt.

Förändring förefaller vara ett ledord för The Great Wild vilket framgår i ett tidigare uttalande i Börshajen från bolagets VD och medgrundare Johan Eldh. Visionen är att förändra jaktbranschen på samma sätt som Airbnb förändrade hotellbranschen och Uber taxibranschen.

Kan ni kort berätta om er produkt och vad som gör denna unik?

– Förenklat så knyter vi samman markägare med jägare i ett socialt jaktforum. Jakten växer lavinartat och har tagit golfens position i samhället. Samtidigt letar markägare världen över efter nya intäktskällor. The Great Wild skall liknas vid en kombo av Facebook och AirBnb med matchning av utbud och efterfråga med en möjlighet att betygsätta både jägaren och markägaren.

– Navet i modellen är ett socialt forum där Jägarna kan umgås före och efter jakten. Som jägare är det hit du klickar dig när du får fem minuter över. Redan nu är det svårt att låta bli att uppdatera dig om vad som hänt på forumet, säger Pontus Frode.

Ni planerar nu en emission kombinerat med börsnotering, detta på NGM Nordic MTF. Kan ni berätta om er börsplan och om hur emissionslikviden skall användas?

– Ja det är korrekt! Vi har väldigt god erfarenhet av NGM och deras MTF-lista med andra bolag som vi har noterat och driver i dagsläget. Målsättningen är att ta in 15-20 miljoner vid notering. Under 2016 och fram till idag har vi förfinat konceptet och lärt oss vad som fungerar och vad som inte fungerar. Under höst/vinter tar vi vårt koncept vidare ut i den stora jaktvärlden, säger Daniel Söderberg.

Källa Börsvärden: http://borsvarlden.com/artiklar/nordens-storsta-digitala-plattform-for-jakt-siktar-mot-borsnotering-pa-ngm/