Stärker kassan genom riktad nyemission

Styrelsen för FrontOffice Nordic AB (publ) har med stöd av bemyndigande från bolagsstämman den 29 april 2016, fattat beslut om att emittera 750 000 aktier i en riktad nyemission till en grupp om åtta privata investerare. Totalt sett inbringar emissionen 3,525 Mkr före emissionskostnader.

De nya aktierna emitteras till en kurs om 4,70 SEK, och berättigar till utdelning från och med innevarande räkenskapsår. Emissionskursen 4,70 skall ställas mot aktiekursen per den 2 december som ligger på 4,76 SEK. Den riktade emissionen görs således med en rabatt om cirka en (1) procent.

Emissionen innebär en ökning av aktiekapitalet med 75 000,00 SEK, från 1 425 000,00 SEK till 1 500 000,00 SEK, genom nyemission av högst 750 000 aktier, envar med ett kvotvärde om 0,10 SEK.

”Det har uppkommit en del intressanta affärs- och investeringsmöjligheter och vi vill därför vara förberedda så vi kan agera direkt om tillfälle uppstår. Av den anledningen har vi valt att genomföra denna riktade emission” säger Johan Lund, VD för FrontOffice Nordic AB (publ)