Frontyard expanderar i Norden - Lanserar tjänsten MultiMöte i Norge

Frontyard expanderar i Norden Lanserar tjänsten MultiMöte i Norge Nu lanserar Frontyard AB (publ) tjänsten MultiMöte på den norska marknaden. MultiMöte är en av norra Europas största tjänsteleverantörer av virtuella flerpartsmöten för videokonferens. Etableringen gör att Frontyard blir en helhetsleverantör även på den norska marknaden när det gäller systemlösningar inom videokommunikation. Frontyard bedriver sedan tidigare försäljning och support av videokonferenssystem på den norska marknaden via dotterbolaget Frontyard AS. Genom lanseringen av tjänsten MultiMöte blir Frontyard en helhetsleverantör av systemlösningar för videokonferenssystem på den norska marknaden, vilket är Skandinaviens största marknad inom videokonferens. Försäljningen skall startas under andra kvartalet och förväntas ge positiv resultatpåverkan under 2001. "Genom lanseringen av MultiMöte i Norge blir vi en totalleverantör av videokommunikation även i Norge. Då den norska marknaden är nordens största är detta ett mycket viktigt steg." säger Jan Engström, VD Frontyard AB. För ytterligare information kontakta: Jan Engström, VD Frontyard AB, 031-744 24 00, www.frontyard.com FAKTARUTA Frontyards affärsområde Videokommunikation är en av Skandinaviens ledande leverantörer av produkter och tjänster för videokonferenssystem. MultiMöte är en tjänst för flerpartsmöten. När fler än två samtidiga användare skall kommunicera via videokonferens, så krävs en uppkoppling via tjänsten MultiMöte. FRONTYARD är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för det intelligenta hemmet i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Frontyards programvara och tjänster är idag tillgängliga på 3 språk och har användare i 22 länder. Frontyard är verksamt i 20 länder och har huvudkontor i Göteborg. Bolaget har ca 70 anställda. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia, och Volvo. Frontyard är noterat på SBI-listan (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT00530/bit0001.pdf