Ny order inom Intelligenta Fastigheter Frontyard får order på Intelligenta Fastighets-lösningar till Veidekke på ca 1 Mkr. Frontyard har fått en order inom Intelligenta Fastigheter till Veidekke Bostad & Fastighet AB. Ordern gäller installationer i samband med ombyggnation av bostadsrättslägenheter i Stockholm. Ordervärdet uppgår till ca 1 Mkr. Ordern gäller en totallösning för Intelligenta hem med fokus på säkerhet, trygghet och bekvämlighet. Systemet innehåller såväl lösningar för förbättrad fastighetsdrift som för olika mervärdestjänster för de boende. I och med ordern blir Frontyard en av leverantörerna till Veidekkes koncept Smart Living i projektet Brf Kranglan. "Veidekke skall öka det upplevda värdet av ett objekt med hjälp av en kombination av intelligens och design i våra bostadsobjekt - detta är Smart Living" säger Jonas Bolin, Försäljningschef, Veidekke Bostad & Fastighet AB. "Med intelligens menar vi genomtänkta bostadslösningar för en identifierad målgrupp och ett specifikt objekt i ett specifikt läge. Smart Living skall syfta till en enklare, bekvämare och säkrare vardag. Frontyard är det bolag som har kommit längst med olika intelligenta IT- lösningar och därför är de ett naturligt val för oss", avslutar Jonas Bolin. "Detta samarbete bekräftar ytterligare vår ledande position på marknaden och att vi har ett attraktivt, prisvärt erbjudande till våra kunder", säger Niclas Perkman, VD, Frontyard eHem AB. "IT-lösningar kommer att vara en självklar del av framtidens fastigheter, på samma sätt som inom exempelvis bilindustrin, och vårat mål är att vara en ledande leverantör inom området", avslutar Niclas Perkman. Veidekkes bostadsproduktion omfattar ca 200 bostäder i Sverige per år. Veidekke ansvarar för hela processen alltifrån analys till försäljning. Veidekke förvärvar och förädlar såväl mark som bebyggda fastigheter och bygger i huvudsak flerbostadshus upplåtna med bostadsrätt. Veidekke Bostad & Fastighet AB ingår i Veidekke ASA, ett av nordens största bygg- , fastighets- och anläggningsbolag, noterat på Oslo Börsen. För ytterligare information kontakta: Jonas Bolin, Försäljningschef, Veidekke Bostad & Fastighet AB, tel. 08- 728 56 43. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB, tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00920/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00920/bit0003.pdf