Frontyard får order på videokommunikationsutrustning - ordervärde cirka 1,1 Mkr.

Företag inom finanssektorn satsar på videokommunikation Frontyard får order på videokommunikations- utrustning - ordervärde cirka 1,1 Mkr. Frontyard har, via dotterbolaget Frontyard Communications AB, fått en order på 1,1 Mkr avseende kompletta systemlösningar för videokommunikation. Ordern innehåller även en option på ytterligare systemlösningar under det kommande halvåret. Uppdragsgivaren är ett ledande företag inom finanssektorn. Leverans har skett under tredje kvartalet. "Genom att implementera videokonferens på sina internationella kontor reducerar vår uppdragsgivare antalet resor och förbättrar effektiviteten genom den ökade mötesfrekvensen videokommunikation medför. Dessutom ökar tillgängligheten för nyckelpersoner i organisationen ", säger Ulf Lundén, VD Frontyard Communication AB. Frontyard Communications är Skandinaviens ledande leverantör av produkter och tjänster för videokonferenser. Frontyard levererar system från de ledande leverantörerna i kombination med egna tjänster som exempelvis MultiMöte, den ledande tjänsten för flerpartsmöten. Under perioden januari-juni ökade Frontyard Communications försäljning med 53 procent. "Vi på Frontyard märkte ett ökat intresse för videokommunikation och videokonferenssystem redan innan senaste tidens reserelaterade tragedier. Vi som är etablerade i branschen vill betona långsiktigheten och kundnyttan när företagen gör dessa investeringar", säger Ulf Lundén. För ytterligare information kontakta: Ulf Lundén, VD, Frontyard Communications AB, 08-568 441 00, mobil 0706 - 47 47 42. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB, tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. www.frontyard.se Bilder för fri publicering finns på www.frontyard.se Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00510/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00510/bit0001.pdf