Frontyard och Easy-Living i samarbete om produkter för Intelligenta Hem

Frontyard och Easy-Living i samarbete om produkter för Intelligenta Hem Frontyard AB (publ) har tecknat ett samarbetsavtal med Easy-Living AB. Samarbetet innebär att Frontyards programvara för intelligenta hem kommer att stödja Easy-Livings hårdvara. Detta breddar marknaderna för båda bolagen. Frontyards programvara för intelligenta hem stödjer redan idag standards som X-10, EIB med flera. Genom samarbetet med Easy-Living kommer Frontyard att stödja ytterligare en standard. Det ger kunderna en ökad möjlighet och valfrihet att använda den bästa hårdvaran som finns tillgänglig, beroende på kundens förutsättningar. Easy-Living och Frontyard kommer tillsammans att utveckla drivrutiner så att Easy-Living produkter fungerar tillsammans med Frontyards programvara. Frontyard har idag ett etablerat återförsäljarnät i ett 20-tal länder och användare av tjänsterna för intelligenta hem i 22 länder. Via detta återförsäljarnät säljer idag Frontyard liknande produkter för Intelligent Living. Produkter/erbjudande som mycket väl kompletteras av Easy-Livings produkter. "Genom samarbetet med Easy-Living breddar vi vårt hårdvarustöd ytterligare. Easy-Living produkter ligger helt rätt i tiden när det gäller design, användarvänlighet med mera. Faktorer som är viktiga för att lyckas på marknaden idag", säger Johan Isaksson, Utvecklingschef Frontyard AB. "Det är glädjande att Frontyard stödjer våra produkter vilket ger ytterligare ökande volymer som kommer våra kunder tillgodo. Frontyard har byggt upp en stor kundbas som vi genom detta samarbete erbjuder radiobaserade produkter" , säger Michael Båberg, VD Easy-Living AB. För ytterligare information kontakta: Johan Isaksson, Utvecklingchef Frontyard, 031-744 24 00, www.frontyard.com Michael Båberg, VD Easy-Living AB, 08-88 55 89, www.easy-living.se FRONTYARD är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för det intelligenta hemmet i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Frontyards programvara och tjänster är idag tillgängliga på 3 språk och har användare i 22 länder. Frontyard är verksamt i 20 länder och har huvudkontor i Göteborg. Bolaget har ca 70 anställda. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia, och Volvo. Frontyard är noterat på SBI-listan (ticker FROY-B). Easy-Living AB utvecklar och tillverkar produkter för interaktiva hem. Försäljning och utvecklingsavdelning finns i Stockholm. Tillverkningskontoret är placerat i Sandviken. Under år 2001 byggs i Sandviken en robotline för helautomatisk montering och programladdning av samtliga produkter. Produkterna är skyddade av ett 40-tal patent samt diverse mönster och varumärkesskydd. Våra viktigaste samarbetspartners är Ericsson samt Nordic VLSI. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00690/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00690/bit0002.pdf