Styrelsen i Frontyard utser ny VD

Styrelsen i Frontyard utser ny VD Styrelsen i Frontyard AB (publ) har beslutat att utse Håkan Johansson till ny VD för Frontyardkoncernen. Beslutet är ett led i Frontyards utveckling och ett ökat fokus på försäljning av bolagets produkter. Håkan Johansson kommer närmast från posten som VD i elgrossisten Storel. Håkan Johansson, 49, är för närvarande VD på Storel AB. Håkan har en 20- årig erfarenhet från data-, IT- och telekom-branschen där han innehaft flera ledande befattningar. Innan VD-posten på Storel var Håkan marknadsdirektör för Telia Nära i Sverige. Håkan har en gedigen erfarenhet från försäljning och marknadsföring vilket är viktigt för den fas där Frontyard idag befinner sig i. "Bolaget går nu in i en fas då fokus på försäljning och marknadsföring ökas", säger Thommy Nilsson, styrelseordförande i Frontyard AB. "Jan Engströms fokus har varit att göra bolaget stabilt samt att utveckla teknik och produkter, vilket har gått utmärkt. Nu går vi nu in i nästa fas där försäljningen är av största vikt, vilket gör att vi har bett Håkan Johansson att bli VD" avslutar Thommy Nilsson. "I takt med att Frontyard utvecklas behöver vi öka vårt fokus på marknadsföring och försäljning. Därför känns det bra att lämna över till Håkan som har en gedigen erfarenhet inom området", säger Jan Engström. Frontyard är inne i ett skede av kraftig tillväxt. Under årets första nio första månader växte Frontyard med 59 %. Målet är att fortsätta växa kraftigt, både i Sverige och internationellt. Håkan Johansson tillträder den 12 november. För ytterligare information kontakta: Lars Josefsson, Styrelseledamot, Frontyard AB, 031-744 24 00, mobil 0709 - 77 00 41. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB, tel. 031-744 24 04, mobil 0709 - 15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00380/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/31/20011031BIT00380/bit0002.pdf