Mandator säkrar Domino-miljön hos Getinge

Mandator uppgraderar Domino-miljön för medicinteknikföretaget Getinge i Europa och USA. Arbetet syftar till en säkrare och stabilare IT-miljö som också ska möjliggöra framtida expansion.
Getinge, som tillverkar och säljer avancerad medicinteknisk utrustning över hela världen, har tillsammans med Mandator gjort en större uppgradering av Dominos servermiljö och mailsystem. Uppdraget har även inkluderat konfigurering av användare och klienter.

- Vi har lyft hela Domino-miljön till den senaste versionen, säger Christofer Olsson, kundansvarig för Mandator. Detta ger Getinge helt nya förutsättningar för effektivitet och säkerhet. Arbetet har varit mycket omfattande eftersom såväl struktur, topologi och logik har varit huvudämnen, allt för att få en bättre fungerande plattform för Getinge.

Närmare 1500 medarbetare över hela världen berörs av arbetet som resulterar i både snabbare och säkrare kommunikation, såväl internt som externt.

- Mandators konsulter tillför stor kompetens och erfarenhet, och ser alltid till att hitta lösningar som på bästa sätt passar in i vår verksamhet, säger Claes Henrixon, Lotus Manager, Getinge.

Christofer Olsson, Kundansvarig Mandator, Tel: 0703-24 25 55
Claes Henrixon, Lotus Manager, Getinge, Tel: 035-155500