Mandator tecknar ramavtal med Landstinget i Uppsala Län

Mandator har tecknat ett ramavtal med Landstinget i Uppsala Län för IT-tjänster inom bland annat verksamhetsutveckling, projektledning, systemutveckling och förvaltning.
Avtalet gäller till och med 2006-03-31 med möjlighet till förlängning ytterligare ett år.

- Avtalet utgör en viktig plattform för vår vidare satsning på offentlig sektor inom Uppsala Län, där Landstinget och Uppsala Kommun är våra kunder redan idag, säger Nils Henström, affärsenhetschef för Mandator.

I ett kommande projekt ansvarar Mandator för uppbyggnaden av en ny funktion för systemarkitektur och säkerhet inom Uppsala Kommun. Mandator har tidigare utvecklat bland annat ett projektstyrningssystem för landstingets fastighetsverksamhet, Landstingsservice, samt levererat ett system för elektronisk fakturahantering.

Nils Henström, Mandator, Tel: 070-559 24 62