Mandator vinner tvist i skiljenämnd

En enig skiljenämnd har dömt till Mandators fördel i en skiljetvist.
Som tidigare kommunicerats har Mandator haft en skiljetvist rörande ett projekt där Mandator var underkonsult. Mandators uppdragsgivare uppfyllde inte avtalsvillkoren gentemot slutkunden, som hävde avtalet.

Därefter riktade uppdragsgivaren ersättningsanspråk mot Mandator och påkallade skiljeförfarande, varvid Mandator ställde ett motkrav som avsåg utfört arbete i projektet.

Skiljenämnden har enhälligt dömt till Mandators fördel på så sätt att uppdragsgivarens krav ogillats helt och att uppdragsgivaren förpliktas att betala ersättning till Mandator.

Robert Karlsson, Ekonomichef, Mandator, Tel: 0709-565 141