Fujitsu Siemens Computers höjer servicenivån ytterligare för kunder med verksamhetskritisk IT Upplands Väsby 020315 - Tänk dig att din serverleverantör kan se ett fel som är på väg att uppstå och åtgärda detta i din server utan att du behöver göra något. Det är nu en verklighet som Fujitsu Siemens Computers kan erbjuda sina kunder med stora Solaris/SPARC-baserade servrar från PRIMEPOWER 800 till 2000. Fujitsu Siemens Computers och Siemens Business Services (SBS) har samlat sitt servicekunnande kring stora SPARC/Solaris servrar, när det gäller modellerna från PRIMEPOWER 800 till PRIMEPOWER 2000, i två världsomfattande servicecenter. Dessa ligger i Paderborn, Tyskland samt San José i Californien, USA, vilket gör att de kan erbjuda service dygnet runt. Experter arbetar på plats i service centren, vilket ger en hög samlad kompetens, och kan se om något onormalt inträffar i kundens server samt åtgärda detta redan innan felet uppstår. Skulle ett fel på hårdvaran uppträda kan experterna på bara några minuter informera samt skicka ut servicepersonal i respektive land som då direkt kan ta med sig rätt utrustning och åtgärda felet. Kunden, som har egna kontaktpersoner, behöver inte längre rapportera fel och erbjuds en pro-aktiv service, dvs. de bestämmer vilken servicegrad som önskas. Andra tjänster som kunden kan använda sig av är regelbundna prestandaanalyser och systemrapporter. Fujitsu Siemens och SBS högkvalitativa service är ett led i Fujitsu Siemens fokusering på de mobila frontlösningarna och den bakomliggande IT-strukturen som hanterar de verksamhetskritiska processerna. Detta finns nu tillgängligt för användare av Fujitsu Siemens UNIX servrar. För mer information kontakta: Peter Nordlund, Affärsutvecklare Verksamhetskritisk IT (BCC), Fujitsu Siemens Computers telefon: 08-5888 8273 mobil: 073-978 8273 e-post: peter.nordlund@fujitsu-siemens.com Bild på servicecentret i Paderborn finns på www.fsc-mediaserver.com. Sök på bild nr 501. Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är ledande leverantör av datorprodukter i Europa. Vi erbjuder ett unikt urval av produkter och lösningar, från minsta bärbara dator till kraftfullaste stordator tillsammans med innovativa IT- lösningar. Fujitsu Siemens Computers styrka och kraft kommer från ett globalt samarbete mellan moderbolagen Fujitsu Limited och Siemens AG. Företagets vision är att "Ge kraft åt informationssamhället" genom att göra det möjligt att ta del av information och service när-som-helst och var-som-helst genom världsledande produkter, lösningar och service. Fujitsu Siemens kärna är de mobila frontlösningarna och den bakomliggande IT-strukturen som hanterar de verksamhetskritiska processerna. Fujitsu Siemens Computers erbjuder allt inom verksamhetskritisk IT (Business Critical Computing) från topprankade Intel- och UNIX baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. Företaget är en av de ledande leverantörerna av bärbara datorer, handdatorer (PDAs) arbetsstationer och datorer för den professionella användaren samt den ledande leverantören av konsumentdatorer i Europa. För ytterligare information: www.fujitsu-siemens.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/15/20020315BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/15/20020315BIT00290/wkr0002.pdf

Om oss

Fujitsu Siemens Computers är Europas ledande IT-företag med fokus på nästa generations IT-användare. Företagets breda produktportfölj innehåller allt från hemdatorer och produkter för det digitala hemmet till verksamhetskritiska produkter och infrastrukturlösningar för stora verksamheter. Fujitsu Siemens Computers finns på alla nyckelmarknader i Europa, Mellanöstern och Afrika. Företagets tjänstedel täcker fler än 170 länder över hela världen. Med ägarnas, Fujitsu Limited och Siemens AG, innovativa kraft och globala räckvidd i ryggen, kan Fujitsu Siemens Computers möta behoven hos såväl internationella företag som privatpersoner. Fujitsu Siemens Computers är godkänt av Verva som leverantör av servrar, lagring, tjänster, stationära och bärbara datorer. Företaget är en medlem av FN:s Global Compact-initiativ.