FundedByMe når maxmål för sin egen crowdfundingkampanj och säkrar 20 miljoner kronor från 867 delägare.

FundedByMe lanserade sin egen crowdfundingkampanj den 10 november, 2017. Redan efter 24 timmar hade målet om 9 miljoner kronor uppnåtts. Kampanjen lanserades därefter i etapper, via offline / online aktiviteter för att den 3 december, 2017, stängas med en överfinansiering på 500%. Med 20 miljoner kronor i insamlat kapital från 867 delägare motsvarar kampanjens resultat 8,02% av FundedByMe’s totala aktier.

FundedByMe har tidigare aviserat avsikten för en börsintroduktion under 2018, samt uppvisat en stark tillväxt under 2017. Företaget har passerat 100000 registrerade investerarmedlemmar, ökat försäljningsintäkterna och inlett flera strategiska samarbeten internationellt. Det största av dessa samarbeten med finska Privanet Securities Oy har resulterat i framgång för kampanjen BCaster, vilken finansierades på rekordtid, då 12 miljoner kronor säkrades under två dygn i november.

Kampanjen visar återigen styrkan av crowdfunding och det fortsatta förtroendet för FundedByMe som en av Europas främsta aktörer i segmentet. Nya såväl som befintliga delägare har ställt sig bakom kampanjen för att möjliggöra företagets fortsatta expansion och därmed förändra synen på vilka som traditionellt får ta del av företags ekonomiska framgång. Hittills har detta varit få förunnat men FundedByMe vill erbjuda möjligheter för alla att bli delägare, om de vill, i sitt favoritklädmärke, ett intressant app-bolag, ett fantastiskt nytt spel eller det som potentiellt kan bli nästa stora succé.

Investeringen kommer att användas till förberedelser inför börsnotering, expansion av säljkår samt marknadsföring. FundedByMe kommer vidareutveckla tekniken för att kunna leverera bättre tjänster  nationellt och internationellt. Med över 100000 investerare ökar kraven på funktioner för delägande, kommunikation samt uppföljning av investeringar. Bolaget har även lanserat en funktion för köp/sälj av onoterade aktier som kommer att utvecklas vidare.

“Vi har nått vårt maxmål på 20 miljoner kronor och vill tacka samtliga för det enorma intresset, förtroendet och viljan att investera i oss. Vi har självklart skapat en väntelista för det fortsatta intresset för dem som inte hann med. Nu börjar vårt arbete i att kunna visa vad vi kan prestera, samt göra FundedByMe till en folkaktie. Vidare ser vi ett behov att fokusera på FundedByMe’s  internationellt starka position. Detta är bara början och vi känner oss mycket starka, teamet är högklassigt och förtroendet är starkt. Marknadsläget är mycket intressant och vi ser fram emot att leda förbättringsgsarbetet av finansbranschen. “ skriver Daniel Daboczy, VD, FundedByMe.

Presskontakt:
Daniel Daboczy
VD,  FundedByMe
daniel@fundedbyme.com

FundedByMe är ett av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt hjälpt samlat in över SEK 440 miljoner. Bolaget har mer än 100,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Finland, Malaysia, Mexico och Singapore. För mera information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

“Vi har nått vårt maxmål på 20 miljoner kronor och vill tacka samtliga för det enorma intresset, förtroendet och viljan att investera i oss. Vi har självklart skapat en väntelista för det fortsatta intresset för dem som inte hann med. Nu börjar vårt arbete i att kunna visa vad vi kan prestera, samt göra FundedByMe till en folkaktie. Vidare ser vi ett behov att fokusera på FundedByMe’s internationellt starka position. Detta är bara början och vi känner oss mycket starka, teamet är högklassigt och förtroendet är starkt. Marknadsläget är mycket intressant och vi ser fram emot att leda förbättringsgsarbetet av finansbranschen. “
Daniel Daboczy, VD, FundedByMe.