Klockmärket Mockberg tar in kunder som delägare

På bara tre år har klockföretaget Mockberg AB gått från att vara en idé till ett väletablerat varumärke med klockor som används av många av Sveriges största influencers. För att fortsätta växa öppnar man nu upp för en crowdfunding-kampanj. Idag, tisdag, lanseras deras kampanj hos FundedByMe.

— Mockberg drivs av en stark community med passion för design. Vi vill gärna göra våra kunder till en del av företaget, samtidigt som vi fortsätter växa globalt. Då är gräsrotsfinansiering kanon. Vårt mål är att växa nära dem som använder våra klockor, säger Daniel Eriksson, VD och medgrundare av Mockberg.

Mockbergs klockor designas i Sverige. De tillverkas i lättviktiga och slitstarka material. Idén till Mockberg kom först när Elvira Eriksson själv var på jakt efter en klocka.

— Jag gillar kombinationen av form och funktion. Idén till Mockberg föddes i strävan att skapa en klocka som andas skandinavisk design. Det är så otroligt spännande att vi idag kan växa vidare tillsammans med våra kunder, säger Elvira Eriksson, Creative Director och medgrundare av Mockberg.

Kampanjen lanseras publikt klockan 10 idag, den 19 juni hos FundedByMe. Målsättningen är att uppnå 2 mSEK kronor i investerade medel.

För mer information besök: www.fundedbyme.com/mockberg eller maila lizzie@mockberg.com

Mockberg är ett företag som designar och säljer klockor för stilmedvetna kvinnor. Företaget grundades för tre år sedan och säljs bland annat på NK, MOOD och Åhléns. Bland dem som använder klockor från Mockberg märks bland andra Isabella Löwengrip och Michaela Forni.

Lizzie Chen, CMO Mockberg
lizzie@mockberg.com or +46 702888745

FundedByMe är en av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över SEK 500 miljoner. Bolaget har mer än 110,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Dubai, Finland, Malaysia, Polen och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

Mockberg drivs av en stark community med passion för design. Vi vill gärna göra våra kunder till en del av företaget, samtidigt som vi fortsätter växa globalt. Då är gräsrotsfinansiering kanon. Vårt mål är att växa nära dem som använder våra klockor,.
Daniel Eriksson, VD och medgrundare av Mockberg
Jag gillar kombinationen av form och funktion. Idén till Mockberg föddes i strävan att skapa en klocka som andas skandinavisk design. Det är så otroligt spännande att vi idag kan växa vidare tillsammans med våra kunder.
Elvira Eriksson, Creative Director och medgrundare av Mockberg