• Pepins/

Skillfinder har redan uppnått 77% finansiering på sin crowdfundingkampanj hos FundedByMe

Skillfinder är den digitala mötesplatsen för konsulter och arbetsgivare där konsulten får ett fönster till marknaden och uppdragsgivare kan välja och vraka bland möjliga konsulter. Med en vecka kvar på sin crowdfundingkampanj hos FundedByMe har de redan nått 77% finansiering.

När jag jobbade som konsultchef insåg jag att det inte finns någon sajt eller annan kanal att hitta konsulter på. Konsulter kom till mig och berättade hur svårt det var att få kontakt med konsultbolag och företag som har uppdrag. Alla har fullt upp med sitt. Det blir förstås en väldigt frustrerad situation som ganska enkelt kan lösas digitalt. Vår ambition är att förse konsulter med uppdrag och uppdragsgivare med konsulter. Och eftersom kontakten mellan konsult och uppdragsgivare sker dem emellan och Skillfinder inte lägger sig i affären så är det väldigt förmånligt. Vi hoppas att vår finansiering ska kunna leda till många fler lyckade möten mellan konsulter och företag, säger Suzanne Sparre, grundare och Vd för Skillfinder.

Det finns över en halv miljon konsulter bara i Sverige vilket gör att marknaden är stor. Skillfinders plattform är först med en modern affärsmodell där konsulten och uppdragsgivaren själva gör affärer med varandra, utan mellanhänder. Skillfinder tar ingen provision utan användaren betalar en medlemsavgift för att använda sig av tjänsten. På plattformen kan man finna konsulter inom många olika professioner såsom HR, ekonomi, kvalitet, marknad, försäljning, IT, projektledning, affärsutveckling, förändringsledning, kommunikation, miljö, hållbarhet och service.

Vår vision är att kunna skära bort tråkig search tid och göra allas processer enklare och mer kostnadseffektiv. Det ska vara lätt och säkert att hitta både konsulter och uppdrag. Vi har flera fantastiska tjänster som vi vill utveckla och söker därför kapital till det. Vi vill bland annat införa matchning, rating och avisering av unika leads, säger Suzanne Sparre.

Skillfinder grundades i april 2017 av Suzanne Sparre, tillsammans med dottern Erica Johansson och Per Ek och dag finns cirka 500 anslutna konsulter. Skillfinders crowdfundingkampanj på FundedByMe har nu uppnått 77% av deras målfinansiering och med en vecka kvar att investera hoppas de nå hela vägen.

Presskontakt:
Suzanne Sparre, grundare och Vd för Skillfinder
070-595 89 81 suzanne@skillfinder.se

Skillfinder är mötesplatsen för konsulter och uppdragsgivare. Plattformen grundades 2017 av Suzanne Sparre, Erica Johansson och Per Ek. På Skillfinder kan konsulten och uppdragsgivaren själva gör affärer med varandra, utan mellanhänder och Skillfinder tar ingen provision utan användaren är medlem på Skillfinder och betalar en medlemsavgift för att använda sig av tjänsten. Idag finns cirka 500 anslutna konsulter med inriktningar såsom HR, ekonomi, IT, miljö med mera på plattformen.

Citat

Vår vision är att kunna skära bort tråkig search tid och göra allas processer enklare och mer kostnadseffektiv. Det ska vara lätt och säkert att hitta både konsulter och uppdrag. Vi har flera fantastiska tjänster som vi vill utveckla och söker därför kapital till det. Vi vill bland annat införa matchning, rating och avisering av unika leads.
Suzanne Sparre, grundare och Vd