WriteyBoard tar in kapital via FundedByMe - snart uppe i 200% finansiering

WriteyBoard Europe AB, med kontor och lager i Mönsterås, har exklusiva distributionsrättigheter i Norden för produkten som tar den klassiska whiteboarden in i framtiden. Den 18:e maj lanserade de en crowdfundingkampanj på FundedByMe. Nu har de nått 180% finansiering med mer än två veckor kvar att investera.

WriteyBoard är självhäftande whiteboardtavlor och whiteboardfärg som gör det enkelt att förvandla en hel vägg till en stor kreativ yta. WriteyBoard kan sättas upp, tas ned och sedan återanvändas. Den är också mycket lättare och inte lika opraktisk som en traditionell Whiteboard. Nu lanseras också WriteyDesk, skrivbordet man kan skriva och sudda på. Genom crowdfunding-kampanjen kan vem som helst ska investera i Writeyboard.

— Det här är så häftigt och roligt! Vi startade bolaget i Stockholm för några år sedan men jag flyttade ner med familj till Mönsterås utanför Kalmar i slutet på förra sommaren så där finns kontor och lager idag. Målet är ju en sak, men att vi redan har fått in investerare till nästan dubbla beloppet känns som en dröm, säger Christian Tomelius grundaren av WriteyBoard Europe AB.

Christian Tomelius startade WriteyBoard Europe AB i januari 2015. Företaget distribuerar produkterna i Norden och ytterligare några länder i Europa, men med bas och kärnaffär i Sverige. WriteyBoard Europe AB har haft en aktiv webbshop sedan 2016 och fokuserar nu sitt erbjudande mot skolor, kontor och arkitekter. I USA används WriteyBoard av kunder såsom: Red Bull, Nasa, Google, beatsaudio, Uber, HBO, Walmart, CapitalOne, P&G, Nike, CN Cartoon Network.

—Vi är väldigt glada över att responsen på Writeyboards kampanj har varit så positiv. Whiteboardtavlan är en så självklar del av mångas liv; från skolsalen, fotbollsträningarna, till konferensrummet. Engagemanget visar att tavlan är här för att stanna, men i en modernare fattning, säger Joachim Dworén Sales Manager, FundedByMe.

WriteyBoard Europe AB grundades 2015 av Christian Tomelius. WriteyBoard är det kostnadseffektiva och nyskapande alternativet till den traditionella whiteboarden, med såväl självhäftande whiteboardtavlor som whiteboardfärg. Det var 2010 som Studenten Saachi Cywinski i Los Angeles kom på iden bakom succen. WriteyBoard Europe AB har i sin tur exklusiva distributionsrättigheter för WriteyBoard i Norden, och 5 länder i Europa, men också förtur till övriga länder i Europa.

Daniel Daboczy
daniel@fundedbyme.com

FundedByMe är en av få ”full-service crowdfunding plattformar” som erbjuder finansieringsstöd genom equity crowdfunding. Sedan start har bolaget hjälpt mer än 470 bolag från mer än 25 olika länder och totalt samlat in över SEK 500 miljoner. Bolaget har mer än 110,000 registrerade investerar medlemmar från närmare 200 länder. FundedByMe har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige samt samägda partnerbolag i Dubai, Finland, Malaysia, Polen och Singapore. För mer information vänligen besök hemsidan: www.fundedbyme.com

Citat

Det här är så häftigt och roligt! Vi startade bolaget i Stockholm för några år sedan men jag flyttade ner med familj till Mönsterås utanför Kalmar i slutet på förra sommaren så där finns kontor och lager idag. Målet är ju en sak, men att vi redan har fått in investerare till nästan dubbla beloppet känns som en dröm.
Christian Tomelius grundaren av WriteyBoard Europe AB
Vi är väldigt glada över att responsen på Writeyboards kampanj har varit så positiv. Whiteboardtavlan är en så självklar del av mångas liv; från skolsalen, fotbollsträningarna, till konferensrummet. Engagemanget visar att tavlan är här för att stanna, men i en modernare fattning.
Joachim Dworén Sales Manager, FundedByMe