DANIEL ADAMS-RAY x HUMAN till Furuvik

Han slog igenom med hiphopgruppen Snook och gjorde sedan solosuccé med albumen ”Svart, vitt och allt däremellan” och ”Innan vi suddas ut”. Nu är Daniel Adams-Ray tillbaka i ny skepnad. Med hans projekt HUMAN är allt låtmaterial på engelska, och den 7 juli får vi se en blandning av både gammalt och nytt när han intar Furuviks Stora Scen.

Daniel Adams-Ray var med och banade väg för en ny våg av svensk hiphop som medlem i gruppen Snook. Därefter ritade han om kartan för hur svensk pop kan låta och sedan dess har många följt honom i hälarna. Efter två hyllade album och EP:n För Erföljde en turné 2016 med nedslag på flertalet av landets större festivaler. Nu är Daniel tillbaka i en ny skepnad. Som HUMAN släpper han musik på engelska med visionen om att HUMAN inte är en person eller ett band, utan en musikalisk reflektion av mänskligheten och världen idag. I sommar får vi se det unika konceptet DANIEL ADAMS-RAY x HUMAN när han den 7 juli kl. 20.00 kliver ut på Furuviks Stora Scen.

FURUVIKS STORA SCEN 2018
Följande konserter är hittills bokade till Furuviks Stora Scen:

Samir & Viktor – 19 maj kl. 18.00
Lena Philipsson – 11 augusti kl. 20.00
Jill Johnson – 18 augusti kl. 20.00
Oskar Linnros – 25 augusti kl. 20.00

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2017 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av drygt 300 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.