Emissiontecknad till 298 %

Den 9 mars avslutades teckningstiden för FXI´s nyemission med företrädesrätt. Emissionen som uppgick till högst ca 2,3 MSEK tecknades till ca 7,0 MSEK vilket motsvarar en teckningsgrad om ca 298 %. Emissionen tillför FXI ca 2,3 MSEK före emissionskostnader vilka uppgår till c:a 0,3 MSEK.

Av emissionsbeloppet om ca 2,3 MSEK tecknades 97,9 %, motsvarande 833 190 aktier, med stöd av teckningsrätter och 2,1 %, motsvarande 17 454 aktier, utan stöd av teckningsrätter.

Bolagets aktiekapital ökar med 212 661 kr från 637 983,25 kr till 850 644,25 kr genom utgivande av 850 644 nya aktier vilket ökar totala antalet aktier från 2 551 933 till 3 402 577. Beräknad likviddag för avräkningsnoter är den 17 mars 2016 och handel med BTA sker tills dess emissionen registrerats hos Bolagsverket.

"Det känns bra att det finns så många aktieägare som delar styrelsens positiva syn på företaget och vi ser fram emot en spännande resa framöver. Vi vill också skicka en speciell hälsning till alla nytillkomna aktieägare för visat förtroende " - Lars Eriksson, VD FXI.

Det influtna beloppet gör det möjligt att bygga upp en försäljningsorganisation till vår planerade fond och påbörja bearbetningen av potentiella investerare. När marknaden för bolagets aktie stabiliserats avser vi att återkomma med ytterligare en företrädesemission där pengarna främst skall användas för investering i fonden. Det är styrelsens avsikt att genomföra denna nyemission under 2016.

Mangold Fondkommission AB är emissionsinstitut för emissionen.

Om FXI (publ)

Företaget fokuserar på algoritmstyrd handel inom valutamarknaden. Vi bedriver handel med egen tillgångsmassa, är aktiva rådgivare till ett planerat fondbolag, och bidrar med förvaltning till kvalificerade investerare.   FXI avser att investera sina egna medel i en planerad fond för att markera det gemensamma intresset mellan förvaltarna och övriga investerare. Inriktningen på förvaltningen är att med kvantitativa metoder uppnå riskjusterad långsiktig avkastning oberoende av marknadskonjunkturer.

Helsingborg den 2016-03-14

Lars Eriksson, VD                                                                                                                                            Johan Wiklund, Styrelseordförande

Tel: +46 (0)709 68 10 04                                                                                                   Tel: +46 (0) 708 14 28 28
E-post: lars.eriksson@fxi.se                                                            E-post: johan.wiklund@fxi.se