Fusion av det helägda dotterbolaget Genovadotter AB

FX International AB (publ), 556797-0800, (”FXI”) äger etthundra (100) procent av aktierna i Genovadotter AB, 559052-9292, (”Genovadotter”). FXI förvärvade Genovadotter under våren 2016 av Genova Software AB, 556806-4637, (”Genova”). Genova Software ägs till etthundra (100) procent av FXI:s verkställande direktör. Genom förvärvet erhölls samtliga rättigheter till programvaran Genova FX.

Med anledning av att ingen verksamhet bedrivs i Genovadotter och i syfte att öka transparensen samt undvika onödiga administrativa kostnader för bolagen har styrelserna i bolagen beslutat att bolagen skall fusioneras genom absorption. Mot denna bakgrund har styrelserna upprättat en fusionsplan. Fusionsplanen har granskats av FXI:s revisorer utan särskilda anmärkningar. Styrelsen i FXI har ingivit fusionsplanen för registrering hos Bolagsverket. Handlingarna finns tillgängliga på FXI:s hemsida.

Fusionen kommer inte att medföra behov av kapitaltillskott och några negativa effekter av fusionen kommer inte att uppstå för bolagens aktieägare.

Om ägare till minst fem procent av samtliga aktier i FXI begär det, ska fusionsplanen underställas bolagsstämman. Sådan begäran ska inkomma till bolaget senast två veckor efter att fusionsplanen registrerats i bolagsregistret och kungjorts i Post- och Inrikes Tidningar.

Helsingborg den 14 december 2016

Lars Eriksson, VD                                                        Johan Wiklund, Styrelseordförande

Tel: +46 (0)709 68 10 04                                           Tel: +46 (0) 708 14 28 28
E-post: lars.eriksson@fxi.se                                      E-post: johan.wiklund@fxi.se