FXI har fusionerats med Genovadotter AB

Bolagsverket har genom beslut 2017-06-29 lämnat tillstånd att verkställa fusionen mellan FXI och Genovadotter AB.

Genovadotter äger sedan tidigare samtliga rättigheter till handelssystemet Genova FX. Det innebär att Genovadotter AB nu uppgått i FXI och att FXI direkt äger samtliga rättigheter till handelssystemet Genova FX.

För FXI innebär detta att företaget inte behöver upprätta koncernredovisning och därmed lägre administrativa kostnader.

Helsingborg 2017-06-29

Lars Eriksson, VD                                                          Johan Wiklund, styrelseordförande

Tel: +46 (0)709 68 10 04                                                  Tel: +46 (0) 708 14 28 28
E-post: lars.eriksson@fxi.se                                             E-post: johan.wiklund@fxi.se

FX International AB ( publ ) är ett publikt aktiebolag registrerat på Aktietorget med kortnamn FXI. FXI är registrerat hos Finansinspektionen och erbjuder rådgivning inom valutamarknaden. Målet med rådgivningen är att erbjuda handelsstrategier som kan användas för att uppnå en riskjusterad långsiktig avkastning oberoende av marknadskonjunkturer. Huvudfokus är företagets handelssystem, Genova FX™, som skapar handels och analysmetoder optimerade med artificiell intelligens. FXI har sedan 2011 använt Genova FX™ för att bygga upp en långsiktig historik och erbjuder en säker och beprövad helhetslösning inom kvalificerad rådgivningen med inriktning på valutamarknaden.

Taggar: