Start av fond inom valutahandel

Den 28 juni 2016 skrev FX International AB (publ) och Valor o.c.p., a.s. (Valor) avtal om att starta en fond inom valutahandel, riktad mot institutionella och kvalificerade investerare. Valor bedriver kapital förvaltning i Bratislava, Slovakien och deras verksamhetär reglerad av National Bank of Slovakia.

Som tidigare publicerats var avsikten att lansera fonden under januari 2017. Dessvärre har lanseringen försenats.

Anledningen till förseningen är att det har tagit mer tid än uppskattat att öppna fondens bankkonton. Vi väntar på de slutliga beskeden angående banköppningsproceduren och snarast därefter är det vår avsikt att lansera fonden.

Helsingborg den 2017-03-16

Lars Eriksson, VD                                                                           Johan Wiklund, styrelseordförande

Tel: +46 (0)709 68 10 04                                                                 Tel: +46 (0) 708 14 28 28
E-post: lars.eriksson@fxi.se                                                             E-post: johan.wiklund@fxi.se

FX international AB (publ) arbetar med egen förvaltning kombinerat med förvaltning och rådgivning till kvalificerade investerare. Bolaget är registrerat hos Finansinspektionen.