G5 Entertainment AB: Senareläggning av optionsprogram

2014-07-21 PRESSMEDDELANDE

Styrelsen för G5 Entertainment AB (G5) har beslutat att skjuta upp utgivandet av nya teckningsoptioner till anställda som beslutades vid årsstämman den 20 maj.

Styrelsen har konstaterat att med tanke på utvecklingen av priset på G5s aktie sedan årsstämman, så har villkoren för emissionen blivit sådana att dess syfte, nämligen att erbjuda nyckelpersoner ett attraktivt och prisvärt incitament att bidra till bolagets långsiktiga framgång, inte kommer att uppnås som tänkt.

Styrelsen har för avsikt att återkomma med ett nytt förslag till emission av teckningsoptioner med uppdaterade villkor, för aktieägarna att godkänna senare under hösten.

Odd Bolin, CFO, 46 70 428 3173

G5 Entertainment är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara casualspel för Iphone, Ipad, Android, Mac och Windows 8. G5 Entertainments portfölj rymmer populära casualspel som The Secret Society, Supermarket Mania, Special Enquiry Detail, Virtual City, Stand O’Food och Mahjong Artifacts. G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan 2014.