G5 Entertainment förvärvar samtliga rättigheter till spelet Brave Tribe

2015-05-05 PRESSMEDDELANDE

G5 Entertainment har tecknat avtal med utvecklaren av spelet Brave Tribe (också känt som Farm Clan i vissa marknader) att förvärva samtliga immateriella rättigheter och tillgångar i spelet. Köpeskillingen kommer att finansieras från G5s kassaflöde. G5 Entertainment publicerade ursprungligen spelet som ett 3:e-partsspel, och lanserade det på iOS, Android, och i Amazons digitala butiker. VD Vlad Suglobov kommenterar: "Vi är glada över att kunna lägga till Brave Tribe till den växande listan av free-to-play-spel som G5 äger. Brave Tribe är ett av de väl fungerande free-to-play-spelen i vår portfölj och vi kommer att bygga på dess potential för att göra det till en än större kommersiell framgång. Vi har för avsikt att fortsätta att arbeta med den studio som utvecklade spelet för att ytterligare förbättra Brave Tribe och utveckla andra spel för G5." G5 äger nu fem av de 10 bäst presterande free-to-play-spelen i sin portfölj.

Ytterligare frågor:

Vlad Suglobov, VD, investor@g5e.com

G5 Entertainment är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara vardagsspel för Iphone, Ipad, Android, Mac och Windows 8. G5 Entertainments portfölj rymmer populära vardagsspel som Survivors: The Quest, Mahjong Journey, The Secret Society och Supermarket Mania. G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014.