G5 Entertainment meddelar lansering av Pirates & Pearls på iOS

G5 Entertainment lanserar sitt nya spel Pirates & Pearls. Spelet lanseras i Apple App Store och kommer finnas tillgängligt över hela världen från den 29:e augusti 2017. Spelet breddar G5:s portfölj med ett fräscht omtag av den populära "Match-3" -genren, där spelarna flyttar och matchar ädelstenar på ett bräde för att slutföra en nivå. Pirates & Pearls är helägt och utvecklat av G5:s egen utvecklingspersonal. Vid lansering stödjer spelet iPad och iPhone samt stående och liggande spelningslägen. Som alla nyutvecklade G5-spel kommer Pirates & Pearls att ha G5 Friends-nätverket inbyggt, vilket möjliggör att spela och kommunicera med sina vänner.

För att ladda ner spelet från App Store kan du följa länken nedan:

G5 Entertainment AB är en utvecklare och förläggare av högkvalitativa free-to-play spel för iOS, Android, Kindle Fire och enheter som drivs av Windows. G5 utvecklar och publicerar spel som är familjevänliga, lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och oerfarna spelare. G5:s spelportfölj inkluderar ett antal populära titlar som Mahjong Journey®, Survivors: the Quest®, Hidden City®, och The Secret Society®. G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014.