Stefan Wikstrand utsedd till ny finanschef för G5 Entertainment AB

2015-04-27 PRESSMEDDELANDE

G5 Entertainment AB (G5) har utsett Stefan Wikstrand till ny finanschef. Han börjar sin tjänst den 1 juli. Stefan Wikstrand tar över efter Odd Bolin, som lämnar G5. Efter studier vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping arbetade han fem år inom revision på MGI Revideco AB och KPMG. Sedan 2010 har Stefan Wikstrand arbetat på TradeDoubler AB som Group Financial & Business Controller. Under sin tid på TradeDoubler har Stefan arbetat med alla aspekter av att leda ekonomifunktionen vid ett internationellt börsnoterat bolag. Stefan Wikstrand är 34 år gammal.

Petter Nylander, styrelseordförande, +46 765250955

G5 Entertainment är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara vardagsspel för Iphone, Ipad, Android, Mac och Windows 8. G5 Entertainments portfölj rymmer populära vardagsspel som Survivors: The Quest, Mahjong Journey, The Secret Society, Supermarket Mania och andra. G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2014.