Brothers öppnar ny butik i Gallerian

Stockholmsikonen Gallerian, belägen mitt i city, förstärker varumärkesmixen ytterligare och utökar segmentet för män. I november slår klädeskedjan Brothers upp dörrarna för sin hittills största butik i Sverige.

Butiken erbjuder hela Brothers sortiment samt den populära ”Made To Measure”-tjänsten, kombinerat med kostymrådgivning och stilguidning i en exklusiv och inspirerande miljö.

-Med omvandlingen av Gallerian vill vi skapa en inspirerande och mångsidig mötesplats. Här skapar vi en bredare mix av aktörer med allt ifrån vardagsbestyr till upplevelser. Därför känns det jätteroligt att välkomna Brothers satsning. Jag är övertygad om att de kommer att bli en uppskattad del av Gallerian, säger Cecilia Åkesson, centrumchef för Gallerian.

I sortimentet finns bland annat Brothers egna varumärken Riley, East West och The Tailoring Club, såväl som Rockandblue, Lee, Saddler och Amanda Christensen. Brothers erbjuder en klassisk och tidlös stil i kombination med säsongens trender.

-Med den förändring som Gallerian genomgår så känns det som en självklar plats för vår nya butik. Den blir vår allra största och stärker vår närvaro i Stockholms innerstad, tillsammans med butikerna på Drottninggatan, Ringen, Västermalmsgallerian och Fältöversten, säger Peter Bondelid, vd på Brothers.

Brothers butik kommer att vara i två plan med entré från Gallerians kundgata samt Regeringsgatan.

För intervjuer eller ytterligare frågor vänligen kontakta:
Marta Jarzabek-Hulthén, marknad- och kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter
marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se, +46 70-585 05 88

Oscar Arrsjö, Marketing & Business Development Director; Brothers
oscar.arrsjo@rnb.se, +46 708 255 175

Om Gallerian:
Gallerian är och har varit en genuin stockholmsikon sedan öppningen 1976. Nu byggs Gallerian ut med 8000 kvadratmeter nya restauranger, butikskoncept och servicetjänster som skapar en ökad dynamik och attraktion. Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Info om Brothers
Brothers är Sveriges ledande herrklädeskedja och erbjuder ett helhetskoncept för manlig stil. Företaget grundades år 1992 finns idag i över 70 butiker runtom i Sverige och Finland. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS.