Fyra nya kök tar plats i Gallerian

På måndag flyttar fyra nya restauranger in i Gallerian på Hamngatan. Under den pågående ombyggnationen i och runt Gallerian har det varit utmanande att på ett bra sätt erbjuda besökarna ett brett matutbud i den mån Gallerian önskat. Lösningen är därför lika enkel som genial. Fyra kök på hjul flyttar in och breddar matutbudet rejält.

Konceptet med att på ett avslappnat och lättillgängligt vis erbjuda Gallerians besökare mat från olika kök följer citykänslan väl. Gallerian som i oktober fyller 40 år har under åren tjänat som en ikonisk mötesplats med sin urbana och folkliga karaktär.

- Med food trucks på plats kan vi ge Gallerians 50 000 dagliga besökare en enkel och härlig matupplevelse. Trots tillfällig ombyggnation och brist på plats, säger Åsa Bergendorf, Marknadschef för Gallerian.

Totalt är det fyra food trucks med god mat och dryck med syftet att förnya de kulinariska inslagen samt höja känslan av en levande matkultur i Gallerian.

De annars mycket väderberoende matvagnarna ser fram emot att få ta skydd i Gallerian.

- Med de här mobila köken ges gatumaten, som blivit den del av den svenska folksjälen, en självklar plats mitt i Gallerian deras säsong förlängs även nu in under de kallare månaderna, fortsätter Åsa Bergendorf.

Köken som rullar in i Gallerian är Indian Street Food, Mezefabriken, Papa Chubby och Steam Truck. Vid vagnarna finns ett 80-tal sittplatser för de som vill njuta av maten på plats i Gallerian.

Åsa Bergendorf,
Tel: +46 8 696 32 06, +46 72 528 46 81