Jungle Juice Bar öppnar i Gallerian

Den populära finska juicebaren Jungle Juice Bar är i expansionsfas. I Gallerian öppnar de nu sin första verksamhet i Sverige. Det familjeägda juicekonceptet är Finlands första, och största, juicebar.

–Vi är väldigt glada över att äntligen få expandera till vårt grannland Sverige. Jungle Juice Bar startades hemma i ett litet kök i Finland och har under åren växt ut i landet. Det är ett stort steg för oss att som ett familjeägt företag gå från ett köksbord i Finland till Stockholm city och Gallerian, säger Noora Fagerström, grundare och VD Jungle Juice Bar.

Jungle Juice Bar grundades i Helsingfors 2010 och gör färskpressade juicer och smoothies från rena råvaror med proteiner och bra fetter från naturens bästa källor. Alla ingredienser är dagsfärska och inget socker eller kemikalier tillsätts. I Finland finns just nu 24 juicebarer runt om i landet. Etableringen i Gallerian är Jungle Juice Bars första i Sverige.

– Vi arbetar långsiktigt och satsar på att höja matupplevelsen i Gallerian. Många nya aktörer har tillkommit redan under 2017 och det här är en del av utvecklingen och vår största ombyggnation av Gallerian någonsin. Det känns väldigt roligt att få in en så färgstark aktör som Jungle Juice Bar i vår spännande mix av restauranger och caféer, säger Henriette Johansson, marknadsområdeschef Urban Escape.

För mer information vänligen kontakta:

Cecilia Österholm
Marknad- och kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter