Say Lou Lou presenterar Gallerians vårmode

Sveriges mest spännande musikduo och tvillingpar Say Lou Lou frontar Gallerians vårkampanj - ett samarbete som förenar musik, mode och engagemang.

– Mode och musik har alltid gått hand i hand. I vår står det moderna 70-talsmodet i fokus och vilka förkroppsligar detta bättre om inte Say Lou Lou? De har ett unikt sound och en inspirerande stil, ett drömsamarbete helt enkelt, berättar Anders Salomonsson, marknadschef på Gallerian, angående Gallerians vårkampanj som startar idag.

Det blir inte bara fokus på modet utan självfallet även musiken, vilket kommer märkas tydligt under kampanjveckan då en del av Gallerian görs om till en mötesplats för en Charioke. Där sjunger man karaoke till Say Lou Lous låtar och stödjer samtidigt Popkollo - ett av Sveriges roligaste musikläger för tjejer. Charioken håller öppet från onsdagen den 22 april till lördagen den 25 april mellan kl. 10.00-20.00 vardagar och lördag kl. 10.00-18.00.

– Det känns jättekul att samarbeta med Gallerian, vi delar kärleken till 70-talets mode men förenades framförallt i kärleken till musik och synen på jämställdhet i musikbranschen. Vi gillar även att det är en plats dit alla är välkomna. Därför är det så himla kul att man ville lyfta fram musik och Popkollo på plats i Gallerian i form av Charioken! Popkollo är ett så grymt initiativ för unga tjejer, berättar Miranda från Say Lou Lou.

– För oss är det här ett spännande samarbete. Förutom att de lyfter fram vårens stora modetrend så visar Miranda och Elektra att de är artister som genom sitt starka engagemang bidrar till förändring i musikbranschen. Vi ser nu fram emot att många besöker Charioken så att summan till Popkollo blir riktigt stor, avslutar Anders Salomonsson, marknadschef på Gallerian.

Bilderna till kampanjen togs en kall marsdag i kvarteren runtom Gallerian.
Fotograf: Elisabeth Toll
Stylist: Nike Fröhling Felldin

#galleriansayloulou

Vill du veta mer om vårkampanjen och samarbetet med Say Lou Lou?

För vidare information, frågor och högupplösta bilder, besök http://news.cision.com/gallerian
eller kontakta:
Anders Salomonsson, marknadschef Gallerian, 08 791 24 38, anders.salomonsson@amffastigheter.se
Cecilia Elovsson, pressansvarig, 08-696 31 10, cecilia.elovsson@amffastigheter.se

Gallerian invigdes den 8 oktober 1976 och var Stockholm citys allra första galleria. Affärsidén var enkel. Butiksutbudet skulle inte vara för exklusivt utan erbjuda något för alla. Det var också efter Gallerians intåg som ”galleria” blev ett allmänt uttryck för inglasade köpcentrum. Idag ägs och förvaltas Gallerian av AMF Fastigheter som är ett av Sveriges största fastighetsbolag.

Kort om Gallerian
Gallerians mission är att kontinuerligt spegla samtiden och göra city roligare för stadens invånare. Med sitt centrala läge på Hamngatan 37 lockar man cirka 50 000 besökare om dagen. Det motsvarar närmare fyra fullsatta Globen – varje dag, året runt – så folklivet och storstadspulsen är hög.

Kort om Say Lou Lou
Består av Elektra och Miranda Kilbey som utgör duon Say Lou Lou, döpt efter en elak gammal släkting. Har väckt stor uppmärksamhet med singlarna Maybe youJulian och Better in the dark, var 2013 ett av världens mest ombloggade band och utnämndes av BBC till ”Sound of 2014”. Miranda och Elektra belönades även för sin look av magasinet ELLE i kategorin "Årets Look 2014”. I februari i år kom äntligen det kritikerrosade debutalbumet ”Lucid Dreaming”. Just nu befinner sig Say Lou Lou på en turné i USA.

Kort om Riksorganisationen Popkollo
Popkollo är ett musikläger för tjejer som startade med utgångspunkt i att det är betydligt vanligare bland killar än tjejer att spela musik och höras och synas i musiksammanhang. För att förändra detta erbjuder Popkollo en arena för tjejer att utvecklas som musiker, låtskrivare och producenter. Slutmålet är en jämställd musikbransch.