Superdry till Gallerian

Det växer så det knakar runt om och i Gallerian. I helgen öppnade Superdry sin första butik i Stockholms city. Kedjans flagship store under Gallerians tak på Hamngatan följer samma manér som Superdrys internationella toppbutik på Regent street i London. Under öppningshelgen möttes Gallerians besökare av livemusik och giveaways hos Superdry samtidigt som en urban och modern vår- och sommarkollektion presenterades.

Fredagen den 6 maj slog Superdry upp portarna till sin nya flagship store i hjärtat av Gallerian. Den dryga 600 kvadratmeter stora butiken, som går i samma stil som Superdrys internationella flagship store på Regent Street i London, blir Superdrys första i Stockholms city. Butiken har fångat Superdrys interiör och kunderna möts direkt av det varumärket är känt för – amerikansk vintagestil med japansk grafik och brittisk design. Det engelska klädmärket Superdry lanserades 2003 och finns idag i över 100 länder.

– Det här är en väldigt spännande tid för Gallerian. Superdry kommer verkligen att bidra till helheten. Förnyelsearbetet som pågår kommer inte bara att förändra upplevelsen här utan i hela city. Gallerian kommer fortsätta att vara den ledande handelsplatsen i city och utvecklas nu till en ännu mer dynamisk mötesplats med någonting för alla, säger Henriette Johansson, marknadsområdeschef Urban Escape Stockholm.

Öppningen av Superdry är bara en av nyheterna som väntar shoppingsugna stockholmare och besökare i Gallerian under 2016. Tidigare under våren återinvigde Claes Ohlson sin allra första butik i Gallerian och under året kommer flera nya butiker öppna samtidigt som andra välkända butiker återöppnar. Ombyggnaden av Gallerian kommer att fortsätta fram till 2019 parallellt med och som en del av AMF Fastigheters storsatsning Urban Escape Stockholm.

För mer information kontakta,

Cecilia Österholm, AMF Fastigheter
E-post: cecilia.osterholm@amffastigheter.se
Tel: +46 72-579 75 41

Gallerian gör city roligare
Gallerian lockar cirka 50 000 besökare om dagen, varje dag, året runt. Folklivet och storstadspulsen är hög och vi
jobbar varje dag med vår mission – att göra city roligare för stadens alla invånare.
Gallerian ägs av AMF Fastigheter - ett av Sveriges största fastighetsbolag med 39 kommersiella
fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser
och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt
dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett