Victoria’s Secret öppnar i Gallerian

Victoria’s Secret har valt att etablera sin första skandinaviska flaggskeppsbutik i Gallerian. Butiken kommer att ha ett premiumläge i Gallerians nybyggda del mot Hamngatan och Regeringsgatan.

Gallerian genomgår just nu en helhetsomvandling med nytt uttryck, fräscha och attraktiva handelsytor och ett utökat varumärkesutbud där Victoria’s Secret kompletterar varumärkesmixen. Butiken kommer att erbjuda ett brett sortiment av underkläder och sovplagg och sälja alla Victoria’s Secrets mest kända och uppskattade varumärken.

Alla vackra och feminina underkläder som Victoria's Secret är kända för kommer att finnas tillgängliga, bland annat Dream Angels, T-Shirt Bra och Body by Victoria.

Alla populära dofter som Victoria's Secret Bombshell, Victoria's Secret Tease och Victoria's Secret Love kommer att säljas tillsammans med Body Mists och Victoria's Secret Pink skönhetsprodukter. Butiken kommer också att ha sportkollektionerna, Victoria Sport samt Victoria's Secret Pink.

– Det känns fantastiskt roligt att välkomna Victoria’s Secret till Gallerian. Deras feminina touch på underkläder, accessoarer och skönhetsprodukter hjälper oss att befästa Gallerian som Stockholms mest intressanta och dynamiska handelsplats, säger Henriette Johansson marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

Butiken i Gallerian omfattar 900 kvadratmeter i två plan och är den första strategiska cityetableringen och flaggskeppsbutiken i Skandinavien. Butiken i Gallerian öppnas i samarbete med den internationella retailaktören Amarla Retail SA.

– Victoria’s Secret är ett ikoniskt varumärke och Gallerian är en ikonisk plats i hjärtat av Stockholm. En perfekt match, säger Carlos Radulovitch, VD, på Amarla Retail SA.

Flaggskeppsbutiken öppnar under hösten 2019.

För intervjuer eller ytterligare frågor vänligen kontakta:
Marta Jarzabek-Hulthén, marknad- och kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter
marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se, +46 70-585 05 88

Om Gallerian:
Gallerian är en genuin stockholmsikon sedan öppningsåret 1976. Handelsplatsen lockar kontinuerligt medvetna besökare till oväntade evenemang, upplevelsebaserad shopping och en framstående matscen mitt i centrala Stockholm.

Handelsplatsen är en del av citykvarteret Urban Escape som ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Om Victoria's Secret:
Victoria's Secret är den ledande handelsaktören för underkläder med ett eget sortiment av skönhetsprodukter. De är även välkända för prestigedofter, kroppsvårdsprodukter och världsberömda modeshower. Victoria’s Secret ägs av L Brands, Inc. (NYSE: LB) och betjänar kunder i mer än 1600 Victoria's Secrets-butiker runt om i världen och online på www.VictoriasSecret.com, vilket möjliggör att kunderna kan köpa varumärket var som helst och när som helst.