• Gallerian/

Youtubestjärnor öppnar pop-up store i Gallerian - Clara Henry och Misslisibell visar upp sina nya kollektioner

Idag fredag kommer youtubestjärnan, författaren och programledaren Clara Henry till Gallerian med sin modekollektion Clara H. Utöver den unika möjligheten att se och testa kläderna i butik erbjuds besökarna att bli en del av kollektionen under initiativet #FrontaClaraH. På plats i Gallerian går då startskottet för Clara Henrys jakt på tre personer som ska fronta kollektionen utåt.

Youtubestjärnorna släppte nyligen två helt unika kollektioner. Clara Henry släppte sin egendesignade klädkollektion och Misslisibell sin allra första sminkkollektion. Under helgen 23-25 september ges Gallerians besökare möjlighet att titta, känna och köpa de kläder och det smink som annars bara säljs via webben.

-  Vi på Gallerian tycker det är superkul att Clara och Misslisibell vill komma hit och visa upp sina kollektioner. Det är perfekt att kunna erbjuda kollektionerna för Gallerians besökare och samtidigt kunna ordna så att Clara Henry och Misslisibell följare får träffa stjärnorna. Det visar verkligen att Gallerian är en plats för möten mellan människor, säger Åsa Bergendorf, marknadsansvarig för Gallerian.

Besökstrycket i Gallerian väntas bli väldigt högt under både fredagen och lördagen.

Mellan kl. 16.00-17.30 under fredagen kommer Clara Henry dessutom befinna sig på plats i Gallerian bland annat med initiativet #FrontaClaraH, som hon sjösätter i samband med öppnandet av butiken. Då söker Clara efter tre personer som oavsett kön, färg, form eller funktion ska få chansen att fronta kollektionen utåt. Under lördagen kommer Misslisibell, eller Lisa Jonsson som hon heter att vara på plats mellan kl. 12.00-15.00 för att prata och möta fansen med sina allra bästa sminktips.

Tid: Pop-up store fredag – söndag 23/9-25/9, ordinarie öppettider
Clara Henry: fredag kl. 16.00–17.30
Misslisibell: lördag kl. 12.00–15.00

Var: Södra Gallerian, Hamngatan 37

För ytterligare information samt intervjuförfrågningar, kontakta:

Åsa Bergendorf, marknadsansvarig Gallerian

Fakta om #FrontaClaraH

Initiativet startar i Gallerian på fredag. Genom att besökarna instagramar en bild av sig själva klädda i plagg från kollektionen under #FrontaClaraH och skriver om hur kläder får de sig att känna kommer alla ha chansen att få representera varumärket utåt. Initiativet syftar till att lyfta fram personer som vanligtvis inte får synas i modesammanhang.

Fakta om Gallerian

• Gallerian invigdes den 8 oktober 1976 och var Stockholm citys allra första galleria
  • Gallerian lockar cirka 50 000 besökare om dagen, varje dag, året runt
  • Gallerian är den del av Urban Escape, Stockholms nya citykvarter
  • Gallerian ägs och förvaltas av AMF Fastigheter

Fakta om Clara Henry

• Clara Henry har bloggat i över 10 års tid och är idag en av Nordens största och mest prisbelönta kvinnliga YouTube-stjärnor
  • Sedan starten har hon bland annat hunnit leda webb-sändningarna av Melodifestivalen 2014, sänt en egen pratshow på Kanal 5 Play och radioprogrammet ”Clara Henry i P3”.
  • Clara Henry är dessutom aktuell med boken ”Ja jag har mens, hurså?” som handlar om mens, feminism och henne själv.

Fakta om Lisa Jonsson

• Är mer känd som vloggaren ”Misslisibell”,
  • lanserade sin YouTube-kanal när hon bara var 10 år gammal.
  • Är idag en av Sveriges största digitala stjärnor med nästan en halv miljon följare på YouTube och Instagram som dagligen får ta del av hennes vardag och populära make up tutorials.
  • I höst lanserar hon sin första sminkkollektion någonsin som bland annat innehåller en primer, mascara, ögonskuggor, rouge och läppstift.