Gambro sluter algeriskt 60-miljonerskontrakt

Gambro sluter algeriskt 60-miljonerskontrakt Gambro har slutit ett kontrakt på SEK 60 miljoner med det algeriska företaget IMC - Industries Medico Chirurgicales. Kontraktet omfattar över 300 dialys- maskiner inklusive reservdelar och vattenreningsanläggningar som skall levereras under en treårsperiod. Kontraktet innebär att Gambro väsentligt stärker sin position på den algeriska marknaden. IMC har ett avtal med den algeriska regeringen som innebär ensamrätt att försörja sjukhus och kliniker med dialysutrustning. Gambro Credit har arrangerat en femårig exportkredit finansierad av Merita- Nordbanken och garanterad av EKN, Exportkreditnämnden. Denna kredit utgör en integrerad del av Gambros erbjudande till IMC. För ytterligare information: Bengt Modéer, Informationsdirektör, tel. 08-613 65 00, 070-513 65 33 Börje Jerner, Vice President, Gambro Credit, tel. 08-613 65 59 Gambro är en internationell medicinteknisk koncern med en omsättning på ca 18 miljarder kronor och ca 17.000 anställda i ett 40-tal länder. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/22/19981222BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/22/19981222BIT00230/bit0002.pdf