Gambro stärker positionen i Mexiko

Gambro stärker positionen i Mexiko Gambro har genom sitt dotterbolag Gambro de Mexico tagit över försäljningen av njursjukvårdsprodukter på den mexikanska marknaden från sin tidigare joint-venture partner. Detta representerar en årlig försäljning på ca 70 MSEK. Övertagandet stärker väsentligt Gambros position i Mexiko, som representerar den största marknaden för njursjukvårdsprodukter i Latinamerika, och är en del i Gambros strategiska satsning på att stärka försäljningsorganisationen och företagets närvaro i Latinamerika. För ytterligare information kontakta: Lars Granlöf, Ekonomi- och Finansdirektör, tel. 08-613 65 00 Anna Augustson, European Investor Relations Manager, tel. 08-613 65 35, 070-513 65 34 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00420/bit0002.pdf