Gambro vinner internationellt pris inom Supply Chain Management

Gambro vinner internationellt pris inom Supply Chain Management Gambro har tilldelats 'Ken Sharma Award for Excellence' inom kategorin "best practices in value chain transformation". Priset delas ut av det amerikanska bolaget i2 Technologies, Inc. Gambro har fått priset att framgångsrikt ha implementerat en global lösning för Supply Chain Management. Priset överlämnades till Klas Arildsson, Vice President Global Supply, Gambro Renal Products, vid en ceremoni som ägde rum under gårdagen i Dallas, Texas. "Vi är mycket stolta över att ha vunnit detta pris då det är ett erkännande av det oerhört omfattande arbete som vi har lagt ner för att förbättra våra affärsprocesser. Förbättringen inom vår logistik stöder vårt mål att leverera tjänster av mervärde till våra kunder över hela världen", sade Klas Arildsson. "Ett exempel på de effektivitetsförbättringar som åstadkommits är en minskning av lagerhållning och kapacitetkostnader samtidigt som vi förbättrat servicegraden." Ken Sharma Awards i2 Technologies Inc. är den ledande leverantören av dynamiska logistiklösningar, samt i2s användargrupp och META Group. Priset har kunnat sökas av de mer än 1.000 kunder som samarbetar med i2. En jury bestående av industriella analytiker från META Group har gått igenom ansökningarna och utsett vinnare inom 10 kategorier. Utmärkelserna har fått sitt namn för att hedra Ken Sharma, en av grundarna av i2 och en av de ursprungliga visionärerna inom "value chain management". För ytterligare information kontakta: Karin Avasalu, Vice President, Corporate Communications, tel. 08-613 65 00, 070-513 65 99 Pia Irell, Investor Relations Director, Corporate Finance, tel. 08-613 65 91, 070-513 65 91 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01520/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01520/bit0002.pdf