Game Chest plattform Gamethrill.io lanserar ny kampanjmodell

Gamethrill affärsmodell är att erbjuda sina kunder månadsabonnemang av datorspel där kunden varje månad erhåller 5 till 11 spel.

Gamethrills nya kampanjmodell innebär några av plattformens abonnemang även kommer att innehålla ett AAA-spel som de erhåller direkt vid uppsättning av nytt abonnemang. Priset ska alltid vara konkurrenskraftigt och vara lägre än marknadspriset.

Första AAA-spelet som GameThrill väljer att inkludera i sina boxar är PlayerUnknown’s Battlegrounds. Spelet går idag att köpa på Steam för € 29.99 och rankar på 9:e plats som det mest säljande spelet just nu på deras lista.

GameThrills kampanj som kommer inkludera PlayerUnknown’s Battlegrounds, samt ytterligare 10 andra, kommer som box att säljas till priset om £19.99.

Syftet med denna kampanjmodell öka konverteringsgraden och nå ut till en köpstark målgrupp bland trendande spel. I det fall resultatet av kampanjen visas vara positivt kommer GameThrill att fortsätta inkludera AAA-spel i sina boxar på samma sätt.

Game Chest
Game Chest tillhandahåller en digital distributionstjänst för PC-spel i form av abonnemangstjänster. Bolagets abonnemangsboxar innehåller en samling högkvalitativa spel i olika spelgenres, allt från indie- till AAA-spel. Boxarna har ett varierat innehåll med ett värde på runt 800 SEK (marknadspris).