Game Chest slutför förvärv av plattformar

Den 9:e januari inledde vi förhandling om förvärv av plattformar inom gamingsegmentet. Vi har idag slutfört förvärvet av plattformarna och inlett en migrationsprocess som förväntas ta 2-5 arbetsdagar.

Köpeskillingen landade på totalt 900 TSEK, som betalats kontant.

Plattformarna omsatte under 2018 cirka 420 TSEK och gjorde en vinst omkring 350 TSEK. Totalt rör det som om 27 st plattformar med sammanlagt 1,2 miljoner sidvisningar i månaden. På plattformarna kan besökarna spela så kallade “browser-spel” gratis, intäkterna genereras via reklam. Vi ser stora synergimöjligheter genom att slussa trafik från plattformarna till Game Chest plattformar exempelvis GameThrill.io. Vi siktar även på att öka plattformarnas intäkter och vinst under 2019.

Game Chest
Game Chest tillhandahåller en digital distributionstjänst för PC-spel i form av abonnemangstjänster. Bolagets abonnemangsboxar innehåller en samling högkvalitativa spel i olika spelgenres, allt från indie- till AAA-spel. Boxarna har ett varierat innehåll med ett värde på runt 800 SEK (marknadspris).

Denna information är sådan information som Game Chest Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 januari 2019.