Ändrat tid för årsstämma i Gaming Corps

Styrelsen väljer att skjuta på den planerade bolagsstämman den 2 juni då det vid konsolideringen av Red Fly framkommit att det finns tillgångar som inte redovisats i enlighet med svenskt sätt att redovisa.

Ny tid för bolagsstämma 14 juni 16.00
Separat kallelse kommer inom kort

Red Fly har i enlighet med amerikansk redovisningspraxis inte till någon del tagit upp nedlagda kostnader på de spel bolaget utvecklat. Sammanlagt har bolaget under perioden 2011-2016 haft kostnader på 6-8 MSEK som inte aktiverats. För att Gaming Corps ska kunna konsolidera Red Fly och visa en koncernbalansräkning enligt svensk redovisningspraxis måste sålunda en fördjupad analys av portföljen genomföras.

Denna information är sådan information som Gaming Corps är skyldigt  att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående  kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 maj 2017 kl. 14.15 CET.