Gaming Corps - gör sig redo för nästa fas

Den globala spelindustrin som först började växa fram på sjuttiotalet har idag, fyra decennier senare, utvecklats till en mångmiljardindustri, som på flera sätt är jämförbar med Hollywoods filmindustri. Den globala digitala spelmarknaden förväntas vara värd ca 138 miljarder dollar 2018 och förväntas växa till att vara värd ca 180 miljarder dollar 2021. Därtill växer marknaden för kasinospel snabbt och sett till hela världen uppskattades marknaden för kasinospel över internet vara värd ca 10,6 miljarder EUR under 2017.

Gaming Corps är ett spelutvecklingsbolag som vill bli en av de mest eftersökta spelutvecklarna att utveckla speltitlar på uppdrag, eller i samarbete med ledande spelförläggare. Under slutet av 2017 inledde Gaming Corps ett helt nytt samarbete med amerikanska GameMill i en affär värd 1,25 miljoner dollar. Dotterbolaget Red Fly har här anlitats för att utveckla spel för Xbox One, Playstation 4 och Nintendo Switch baserat på den amerikanska TV-showen American Ninja Warrior. Tävlingsprogrammet är populärt och sänder nu för nionde säsongen och kan ses världen över. Utöver detta har Gaming Corps flera andra pågående projekt.

Gaming Corps stärker nu sin kassa via en företrädesemission om ca 13,1 MSEK (före emissionskostnader), där ca 80 % av emissionsbeloppet är säkerställt genom garantiförbindelser. Mike Doyle har nyligen tillträtt som ny VD och bolaget blickar nu framåt.

”Framöver har vi för avsikt att aggressivt utveckla och diversifiera projektportföljen för att inkludera helägda IP-projekt som vi antingen helt eller delvis finansierar; opportunistiska spel i den licensierade IP-kategorin och sedan några noggrant övervägda projekt i innovativa segment av spelbranschen.” säger VD Mike Doyle.

Gaming corps har flera pågående projekt:

GameMill

Gaming Corps inledde i slutet av 2017 ett helt nytt samarbete med amerikanska GameMill genom en affär värd 1,25 MUSD. Dotterbolaget Red Fly har här anlitats för att utveckla spel för Xbox One, PS4 och Nintendo Switch baserat på den amerikanska TV-showen American Ninja Warrior. Det populära tävlingsprogrammet är inne på sin nionde säsong och kan ses världen över.

PDP

Dotterbolaget Red Fly utvecklar ett spel åt amerikanska PDP. Ordervärdet på uppdraget uppgår till 2,69 MUSD. PDP, som är världens största leverantör av tredjeparts-hårdvara, jobbar idag med varumärken som Rockband och Infineon. Det nya projektet bygger på Gaming Corps spelidé ihop med den ny hårdvara som PDP lanserar under 2018.

Salsa Games

Gaming Corps har genom förvärvet av Salsa Games startat upp verksamhet inom kasino och gambling. Salsa Games fokuserar främst på mobilanpassade kasino-slots.

The Descendant

Gaming Corps första spel, det episodbaserade äventyrsspelet The Descendant, finns alltjämt tillgängligt via den digitala distributionsplattformen Steam.

VD Mike Doyle ger tre anledningar till varför Gaming Corps är en bra investering idag:

1. Gaming Corps har stabila kassaflöden från dotterbolaget i Austin och bedöms snabbt kunna vända till lönsamhet på koncernnivå.
  2. Mike Doyle har en fast övertygelse om att snabbt kunna skapa synliga värden för Gaming Corps aktieägare.
  3. Gaming Corps bedömer sig ha nya och spännande spelprojekt med låg risk och hög uppsida i pipeline.

Kort om erbjudandet

Teckningsperiod
: 7 juni 2018 – 21 juni 2018.
Teckningskurs: 0,15 SEK.
Teckningsåtaganden: Totalt uppgår garanti- och teckningsåtagande till 10,5 MSEK (ca 80 %).

Ladda ner Anmälningssedel
Ladda ner Teaser