Gaming Corps & Microïds annonserar att The Descendant’s episod 1 nu är gratis.

Gaming Gorps och Microids annonserar att The Descendants första episod nu är gratis att ladda ned och spela, dessutom får alla som köper hela säsongen 50% rabatt till och med den 3e April 2017 kl 19.00 GMT+1.

Till de som redan spelar The Descendant finns det nu också hela soundtracket och ett uppdaterad artbook som nu innehåller alla avsnitt.

The Descendant är ett episodiskt äventyrsspel med 5 episoder släppt för PC och Mac på steam.

Prova The Descendant helt kostnadsfritt här!

The Descendant on Steam: http://store.steampowered.com/app/351940

“Sedan vi släppte spelet fritt den 22a mars har The Descendants första episod har spelet haft mer än 110 000 nya användare och med en peak av 8807 samtidiga spelare, vilket var den första dagen då spelet släpptes fritt. Vi förstår att promotion aktiviteten ger The Descendant ett extra lyft men, vi vill vara försiktiga med resultatet av kanpanjen i detta läge. Vi planerar framöver fler aktiviteter tillsammans med Microïds, som så här långt varit en bra partner för oss.!” – säger Jean-Marc Broyer, President, Gaming Corps.

Denna information är sådan information som Gaming Corps AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 230 februari 2017 kl. 12.00 CET.